• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Hmm blir sugen att återuppta mitt ärende med Storspelare och Casumo igen när jag läser detta. Har extrema insättningar där, speciellt Casumo där jag torskade ca en halv mille på en dag. Problemet är bara att allt är innan svensk spellicens.
Casumo verkar inte bry sig om innan SGA licensen tyvärr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Cranved@
Vad betyder detta?
Hejhej,

Tack så mycket för ditt mail.

Kontot stängdes i enlighet med punkt 3.6 i våra regler och villkor.

"3.6. Casumo förbehåller sig rätten att utföra bakgrundskontroller på spelare och begära all nödvändig dokumentation, vid alla tidpunkter och, av alla anledningar, inklusive (men inte begränsat till) undersökning av spelarens identitet, kreditkontroller som utförs på spelaren, eller förfrågningar om spelarens personliga historik. För att uppfylla våra allmänna lagstadgade skyldigheter, kommer dessa procedurer som är grunden för sådana undersökningar att bero på det specifika fallet, men kan innefatta (men inte begränsas till) verifiering av spelarens registreringsinformation, som t.ex. personnummer, namn, adress och ålder, yrke, verifiering av spelarens finansiella transaktioner, ekonomiska kapacitet, inkomstkälla, källa till medel och/eller spelaktivitet. Casumo har ingen skyldighet att informera spelaren om att sådan undersökning äger rum. Sådana aktiviteter kan innefatta användningen av specifika tredjeparts-företag, som genomför verifieringsundersökningarna enligt kraven. Casumo kan efter eget gottfinnande besluta att avsluta en spelares konto, och hålla inne alla medel på sådant konto, om så krävs av våra lagstadgade skyldigheter på grundval av att en sådan undersökning kommer fram till en negativ eller osäker slutsats."

Därför är kontot stängt och kan inte återöppnas.

Önskar dig en fin start på dagen,

Mats

Casumo

Mats

Support
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Har pumpat in pengar där o nu detta o inget annat svar när dem stängde mitt konto bara sådär ? Kan dem göra så ?
 

linsluzz

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
28 Maj 2023
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
46
Poäng
146
Jag tolkar det som att du blivit synad i sömmarna gällande ditt spelnissbruk och att de därför låst ditt konto för att uppfylla sin del av det lagen kräver av dem.
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hej!

Jag skickade in en vädjan om återbetalning till Unibet, inget bra case alls men jobbade med vad jag hade att jobba med, hade flera argument och önskemål vad de ska ta i beaktning samt hur de har varit en bidragande faktor till mitt spelmissbruk tidigare men gick förstås bet. Det jag fortfarande är lite sne över är dock att jag inte tycker att jag har fått tillfredsställande svar på mina mail. Dvs jag har skrivit långa, utförliga mail med argument och förklaringar hur detta påverkat mig osv osv, och svaret från unibet har varit "Vi har kollat och du får ingen återbetalning" - och i princip inget mer, jag har efterfrågat med information och bett dom faktiskt svara på mina frågor och bemöta det jag skrivit på ett utförligt och professionellt sätt men jag har inte fått något svar.
Just nu är jag mest irriterad för att de inte har gett mig något ordentligt svar, finns det något sätt jag kan få ett riktigt svar från dom? Det känns som om dom bara ignorerar mina argument och gömmer sig bakom autosvar och floskler istället för att faktiskt bemöta det jag skrivit och ta det på allvar.

Kan man kontakta ARN för kasst bemötande och därigenom kräva ordentliga svar? Finns det något annat tillvägagångssätt?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hej!

Jag skickade in en vädjan om återbetalning till Unibet, inget bra case alls men jobbade med vad jag hade att jobba med, hade flera argument och önskemål vad de ska ta i beaktning samt hur de har varit en bidragande faktor till mitt spelmissbruk tidigare men gick förstås bet. Det jag fortfarande är lite sne över är dock att jag inte tycker att jag har fått tillfredsställande svar på mina mail. Dvs jag har skrivit långa, utförliga mail med argument och förklaringar hur detta påverkat mig osv osv, och svaret från unibet har varit "Vi har kollat och du får ingen återbetalning" - och i princip inget mer, jag har efterfrågat med information och bett dom faktiskt svara på mina frågor och bemöta det jag skrivit på ett utförligt och professionellt sätt men jag har inte fått något svar.
Just nu är jag mest irriterad för att de inte har gett mig något ordentligt svar, finns det något sätt jag kan få ett riktigt svar från dom? Det känns som om dom bara ignorerar mina argument och gömmer sig bakom autosvar och floskler istället för att faktiskt bemöta det jag skrivit och ta det på allvar.

Kan man kontakta ARN för kasst bemötande och därigenom kräva ordentliga svar? Finns det något annat tillvägagångssätt?
Om du inte ha ett bra case är det värt att lägga tid på det då verkligen när du redan fått ett nej då?
Hur dem än motiverar det kommer deras Nej nog ändå stå fast
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Om du inte ha ett bra case är det värt att lägga tid på det då verkligen när du redan fått ett nej då?
Hur dem än motiverar det kommer deras Nej nog ändå stå fast
För min del har jag inga problem att lägga tid på det, jag är sällan en jobbig jävel men i nu känner jag att jag vill vara det :p
Att deras Nej mest troligt står fast är jag medveten om, jag känner dock att jag fortfarande vill ha en vettig förklaring till beslutet och att de bemöter samtliga punkter jag tagit upp, och de har inte bemött en enda (förutom ett nej på min vädjan om återbetalning förstås), vill dom inte göra det så kommer jag att vara en jobbig jävel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp