• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kepokaowssister

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Juli 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad tror ni om detta?

Kund som spelat bort över 100k på kort period.
Spelbolaget som är rikskänt utfärdar en SUW + förlustgräns EFTER att pengarna är uppspelade.
Bolaget har brist i sin översyn och under perioden inte lagt märke till kundens spelmissbruk, eller totalt struntat i det.
Det värsta är väl att när pengarna är förlorade de gör så kunden inte kan spela igen.
Hur stor chans är det att få tillbaka pengarna? Vem kan hjälpa här i från? % kan utdelas.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Hur är med med svenska spel ? Har aldrig fått en KYC från dem, men antar att eftersom det är statligt så är dem inte så glada på att betala tillbaka något.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Hur är med med svenska spel ? Har aldrig fått en KYC från dem, men antar att eftersom det är statligt så är dem inte så glada på att betala tillbaka något.
Det är först vid en limit över 10.000 SEK per månad som de börjar "rota" i ekonomin.

  • Om du sätter en gräns över 10 000 kr kontrollerar vi din ekonomiska förmåga (taxerade inkomst) hos Skatteverket.
  • Om du är under 20 år är 1 000 kr den högsta gränsen för vad du kan sätta in. Om du vill kunna spela för ett högre belopp behöver du kontakta kundservice.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Det är först vid en limit över 10.000 SEK per månad som de börjar "rota" i ekonomin.

  • Om du sätter en gräns över 10 000 kr kontrollerar vi din ekonomiska förmåga (taxerade inkomst) hos Skatteverket.
  • Om du är under 20 år är 1 000 kr den högsta gränsen för vad du kan sätta in. Om du vill kunna spela för ett högre belopp behöver du kontakta kundservice.
Jasså, tycker fortfarande det är bristfälligt. Dem godkänner 13500 som gräns i månaden. Jag får ut 20 000 efter skatt. Tycker inte det ”ansvarsfullt spelande”
 

Beven9

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 September 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej

Jag har läst igenom tråden lite och har ett par funderingar kring Zimpler/Siru. Jag gjorde en hel del insättningar med dessa under 2020 när dem fortfarande fanns tillgängliga som kredit-insättning på bl. a. Bethard och Chanz. Finns det möjlighet (är det lönt?) att söka återbetalning med hänvisning till spelande på kredit och situationen det satte mig i eller skulle det isåfall vara goodwill från deras sida? Frågan är väl egentligen om förbudet på kredit som insättningsmetod fanns med/räknas från 2019 eller om det skrevs med senare?

Tack på förhand för svar.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Jasså, tycker fortfarande det är bristfälligt. Dem godkänner 13500 som gräns i månaden. Jag får ut 20 000 efter skatt. Tycker inte det ”ansvarsfullt spelande”

skickade ett Mail, dem ska kolla om de brustit i sina rutiner.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp