• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Tack, Men tur skulle jag inte säga. Fått återbetalning av 8 olika "skalbolag". Kanske handlar om hur saklig man är. Sen är det klart det blir svårare om man har många transaktioner till samma

Tack, Men tur skulle jag inte säga. Fått återbetalning av 8 olika "skalbolag". Kanske handlar om hur saklig man är. Sen är det klart det blir svårare om man har många transaktioner till samma skalbolag.
Jag fick ett svar tillbaka angående mitt krav för återbetalning.
We have identified a transaction in our system - every precaution has been taken to now ensure your email address and card number are blocked throughout our system to prevent future transactions.

As all transactions made through Canapay are fully card-holder 3D secure authorised and BankID confirmed - this means you (the customer) were entirely aware and confirmed every transaction processed against your card. You have also openly agreed to doing this numerous times in your initial email to us, repeatedly over an extended period of time.

To continue - Issuing banks and acquirers require us to collect full KYC (know your customer) information, confirming your identity and that this email comes from a legitimate source before commencing fraud investigations. Send us the following:

  • A clear photo of the front and back of your National ID Card or Passport (picture page)
  • A photo/scan of your Proof of Address (utility bill, phone bill)
Failure to supply the above documents means we can NOT proceed. Once the above information has been provided, fraud investigators verify and screen your identity against formal government and fraud databases to confirm authenticity.

Once verified, we will launch an investigation into your claim for transactions you agreed and have personally verified through your banks 3DS challenge.

Tips på vad jag ska svara?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 035
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Vilket belopp rör det sig om?
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Ett par tusenlappar bara.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
776
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Jag fick ett svar tillbaka angående mitt krav för återbetalning.
We have identified a transaction in our system - every precaution has been taken to now ensure your email address and card number are blocked throughout our system to prevent future transactions.

As all transactions made through Canapay are fully card-holder 3D secure authorised and BankID confirmed - this means you (the customer) were entirely aware and confirmed every transaction processed against your card. You have also openly agreed to doing this numerous times in your initial email to us, repeatedly over an extended period of time.

To continue - Issuing banks and acquirers require us to collect full KYC (know your customer) information, confirming your identity and that this email comes from a legitimate source before commencing fraud investigations. Send us the following:

  • A clear photo of the front and back of your National ID Card or Passport (picture page)
  • A photo/scan of your Proof of Address (utility bill, phone bill)
Failure to supply the above documents means we can NOT proceed. Once the above information has been provided, fraud investigators verify and screen your identity against formal government and fraud databases to confirm authenticity.

Once verified, we will launch an investigation into your claim for transactions you agreed and have personally verified through your banks 3DS challenge.

Tips på vad jag ska svara?
Alla har stramat åt rejält. Mejla [email protected] om de inte var han som svara. Men inte hört någon som fått senaste månaderna och transaktionerna bör inte vara äldre än 3månader.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Då har dem stramat åt. Vad sa du för anledning för återbetalning?
Att felaktiga transaktioner har bokförts, att de var till en spelsajt och att det strider mot Mastercards regler typ.
Har du något tips på vad jag kan svara som bra argument?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
776
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Att felaktiga transaktioner har bokförts, att de var till en spelsajt och att det strider mot Mastercards regler typ.
Har du något tips på vad jag kan svara som bra argument?
Well, inget tips så sätt. Du har medvetet erkännt du gjort transaktionen även om den är "felaktigt" bokfört och emot mercantcode.
Jag sa att jag inte köpt något hos dom och att den är felaktig. dom återbetalade dagen efter.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Well, inget tips så sätt. Du har medvetet erkännt du gjort transaktionen även om den är "felaktigt" bokfört och emot mercantcode.
Jag sa att jag inte köpt något hos dom och att den är felaktig. dom återbetalade dagen efter.
Skickade du in bild på identitetsbevis och räkning?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp