• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Får magsår av sånt.
Ja, finns för mycket såna historier.

Finns även en på forumet jag inte vill ange namn på men hade personlig kontakt med individen, personen pga. spelmissbruk sitter nu inne i fängelset och lär sitta i ett par år baserat på det jag läst kring domen. Det kan verkligen gå långt om man inte stoppar upp det i tid.

Det är enkelt sätta sig i en katastrof för lång tid framöver med ett par klick bara på nätet och ekonomin kan lätt bli förstörd för flera år framöver.

Ifall någon läser detta som är aktivt inne i ett spelmissbruk, vill bara tala om för dig oavsett vad du "vinner" kommer du inte lösa dina problem med en vinst, du är inte speciell. Du kommer bara sätta dig ännu mer i skitet och må sämre, den bästa vinsten för dig vore att sluta spela helt och aldrig donera mer pengar till spelbolagen. Har sett över tusentals konton på spelbolag och kan garantera även storspelarna eller spelarna som vinner slutar oftast till 99% med att sätta in varenda krona och mer därtil

Gäller dig som spelar på sporten likaväl som dig som spelar på slots, eller vid borden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Väldigt sorgligt. Tänk om man hade förmågan att avbryta och be om hjälp när man var i det läget. Men vet precis hur man känner sig. Odödlig, beroendet finns knappt för en när man har vunnit stora pengar. Att sluta då är liksom inte ens något man tänker på. Pengar blir bara till bränsle för spelande. Ju mer man har desto mer kan man satsa (och vinna tror man). Jag insåg det när jag slutade spela 2017. Hur mycket jag än vann skulle jag bara fortsätta. Då kändes det inte kul längre. Det höll mig från spel i flera år. Tyvärr sitter jag här idag ändå efter taget återfall i okt 2022 och nu under sommaren.
Den meningen du skrev där är vad jag tror är problemet hos i princip alla med spelmissbruk, beroendet finns knappt för en när man vunnit stora pengar, att sluta finns inte då eftersom så länge man har ett saldo mår man ju bra. Tills det slår 0. Då börjar man inse "Vad har jag gjort". Det är så jag fått det förklarat och kan känna igen det från mina tider. Har man 50 kronor på kontot ska det ju bli 50 miljoner av den 50-lappen.

Det andra du nämner är även korrekt, man börjar tänka i %. Har man 500.000 kr på spelkontot är det inte så att man börjar spela för 500 kr per sport kupong exempelvis, då ska det spelas för 10.000 sek eller 50.000 sek om inte mer.

Samma anledning som fick mig personligen att sluta, såg kontot växa på andra sätt, jämförde med kontoutdrag från när man spelade att alltid nolla kontot är inget man vill tillbaks till ingen mår bra av att ha 0 kr på kontot. Man mår verkligen bra att ha ett skönt belopp på kontot då slipper man all stress, skiter nåt sig har man råd betala så man klarar sig det är en stor motivation, kunna åka på resor utan att räkna pengar, slippa stress över räkningar, det där är en vinst i sig. Sen kan ingen neka pengar är viktigt, men tiden? All tid man la vid skärmen, snacka om slöseri. Livsstilen, personlighetsförändringen. Det är väldigt genomruttet det med spelmissbruk.

Förresten, att du hamnat igen i spelandet se det inte som du är på ruta 1, detta kanske du lärt dig redan. Men se det som ett litet steg bakåt och hur du hanterar det nu är avgörande. Gräver du djupare, eller tar det bara någon liten stund för dig att avsluta det, det är inte värt det, du klarar det. Ord på ett forum kommer inte hjälpa dig men fundera för dig själv varför du inte ska spela, hitta viljan till det.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Den meningen du skrev där är vad jag tror är problemet hos i princip alla med spelmissbruk, beroendet finns knappt för en när man vunnit stora pengar, att sluta finns inte då eftersom så länge man har ett saldo mår man ju bra. Tills det slår 0. Då börjar man inse "Vad har jag gjort". Det är så jag fått det förklarat och kan känna igen det från mina tider. Har man 50 kronor på kontot ska det ju bli 50 miljoner av den 50-lappen.

Det andra du nämner är även korrekt, man börjar tänka i %. Har man 500.000 kr på spelkontot är det inte så att man börjar spela för 500 kr per sport kupong exempelvis, då ska det spelas för 10.000 sek eller 50.000 sek om inte mer.

Samma anledning som fick mig personligen att sluta, såg kontot växa på andra sätt, jämförde med kontoutdrag från när man spelade att alltid nolla kontot är inget man vill tillbaks till ingen mår bra av att ha 0 kr på kontot. Man mår verkligen bra att ha ett skönt belopp på kontot då slipper man all stress, skiter nåt sig har man råd betala så man klarar sig det är en stor motivation, kunna åka på resor utan att räkna pengar, slippa stress över räkningar, det där är en vinst i sig. Sen kan ingen neka pengar är viktigt, men tiden? All tid man la vid skärmen, snacka om slöseri. Livsstilen, personlighetsförändringen. Det är väldigt genomruttet det med spelmissbruk.

Förresten, att du hamnat igen i spelandet se det inte som du är på ruta 1, detta kanske du lärt dig redan. Men se det som ett litet steg bakåt och hur du hanterar det nu är avgörande. Gräver du djupare, eller tar det bara någon liten stund för dig att avsluta det, det är inte värt det, du klarar det. Ord på ett forum kommer inte hjälpa dig men fundera för dig själv varför du inte ska spela, hitta viljan till det.
Mycket kloka ord. Under min Spelfriheten tid från 2017 å framåt så var det absolut härligaste att jag inte behövde tänka på hur jag skulle lösa situationer som uppstod där det krävdes pengar på kontot. Tex gå och handla någon banan under en lunchrast var livsfarligt om en kollega frågade om jag kunde handla något åt denna så ”swishar jag sen”. Också skönt att slippa ljugandet och stressen kring allt gällande pengar. Det är det jag vill tillbaka till nu. Tyvärr blir det utmätning inom några månader för min del. Med min skuldbörda, antal lån och räntor så kommer jag inte bli skuldfri om jag inte får skuldsanering. Det är det som just nu tynger mig med två små barn och en sambo som har hamnat i det jag har ställt till med
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Jag minns min första större vinst. 2 månadslöner på 2 spelomgångar. Redan då sa jag "jag kommer inte sluta, det här är såå kul". Jag var verkligen hög. Och några gånger till har jag vunnit större belopp igen. Men inte ens när jag haft bra med pengar att göra exakt vad jag velat med, har jag lyckats undgå att spela bort varenda öre. Haft 200:- kvar på kontot med 2 veckor till lön. Sålt min tv flera gånger om och köpt tillbaka nästa lön. Ångesten, paniken. Ekonomin som idag gav första utslagen hos kronofogden. Det är inte ett liv jag vill leva. Nu jobbar jag för att lära mig gilla ett lungt och tryggt liv, även om det för oss kicksökare kan verka tråkigt.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Mycket kloka ord. Under min Spelfriheten tid från 2017 å framåt så var det absolut härligaste att jag inte behövde tänka på hur jag skulle lösa situationer som uppstod där det krävdes pengar på kontot. Tex gå och handla någon banan under en lunchrast var livsfarligt om en kollega frågade om jag kunde handla något åt denna så ”swishar jag sen”. Också skönt att slippa ljugandet och stressen kring allt gällande pengar. Det är det jag vill tillbaka till nu. Tyvärr blir det utmätning inom några månader för min del. Med min skuldbörda, antal lån och räntor så kommer jag inte bli skuldfri om jag inte får skuldsanering. Det är det som just nu tynger mig med två små barn och en sambo som har hamnat i det jag har ställt till med
Åh vad jag kan relatera till rädslan att inte kunna göra ens ett litet utlägg för något om nån frågar. Sån stress. Ska absolut spara en liten buffert nu innan löneutmätning, så man kan skydda sig lite.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Jag minns min första större vinst. 2 månadslöner på 2 spelomgångar. Redan då sa jag "jag kommer inte sluta, det här är såå kul". Jag var verkligen hög. Och några gånger till har jag vunnit större belopp igen. Men inte ens när jag haft bra med pengar att göra exakt vad jag velat med, har jag lyckats undgå att spela bort varenda öre. Haft 200:- kvar på kontot med 2 veckor till lön. Sålt min tv flera gånger om och köpt tillbaka nästa lön. Ångesten, paniken. Ekonomin som idag gav första utslagen hos kronofogden. Det är inte ett liv jag vill leva. Nu jobbar jag för att lära mig gilla ett lungt och tryggt liv, även om det för oss kicksökare kan verka tråkigt.
Kan relatera till precis allt du skriver. Kicksökandet och tristessen när jag inte får kickar är det som har fått mig att gång på gång återvända till spelet. Kan älska att, ofta efter en spelperiod och ett bekännande för närstående, bara vara ute i skogen och känna mig tillfreds med livet. Men det varar en period och sen när det är för mycket måsten och tråkiga vardagskrav är jag där igen. Sorgligt men sant
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Åh vad jag kan relatera till rädslan att inte kunna göra ens ett litet utlägg för något om nån frågar. Sån stress. Ska absolut spara en liten buffert nu innan löneutmätning, så man kan skydda sig lite.
Låter som en bra tanke. Behöver också lägga undan. Frågan är hur man ska göra…har man kontanter gömda? Eller kan man ha på sin partners sparkonto?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Låter som en bra tanke. Behöver också lägga undan. Frågan är hur man ska göra…har man kontanter gömda? Eller kan man ha på sin partners sparkonto?
I mitt fall verkar det finnas en ADHD diagnos, utreds just nu. Det är mycket vanligt med missbruk då. Har du ingen diagnos eller misstanke om så kanske du iaf behöver hjälp via psykolog eller liknande.

Jag har ingen jag kan lägga undan pengar hos, så jag kommer spara kontanter. Men det lär inte hinna bli mer än några tusen, bara som en liten trygghet.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
I mitt fall verkar det finnas en ADHD diagnos, utreds just nu. Det är mycket vanligt med missbruk då. Har du ingen diagnos eller misstanke om så kanske du iaf behöver hjälp via psykolog eller liknande.

Jag har ingen jag kan lägga undan pengar hos, så jag kommer spara kontanter. Men det lär inte hinna bli mer än några tusen, bara som en liten trygghet.
Är också i startgropen för adhd-utredning. Får se var det landar. Har också läst mycket om missbruk och adhd.
ok, ja får kanske bli kontanter då. Problemet är att färre och färre ställen tar emot kontanter. Men mataffärer, apotek och sjukhus är lugnt att handla på i a f
 

filiokus

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
27
Poäng
87
Om drygt en vecka har jag varit spelfri i ett helt år. Bland de sista sidorna jag maniskt spelade på var Bet It All, en sån där skräpsida med Curacao-licens. För en tid sen fick jag ett udda mail, jag vet inte vad jag ska tro. Kopierar in det nedan.


‐-‐‐------------------------
Dear Filiokus,

We are writing to you regarding the transaction you made to Bet It All.

For the Total sum of 6952 EUR

To put it simply - the payment system provider (which is an outsourced service) that processed this transaction has been involved in illegal activities and the money didn't reach us.

After prolongated discussion with our legal team, we have made a decision to inform customers about this issue.

We are not requesting this money from you. Even better; you can receive your money back!

The facts are as follows:
- money goes back to you or no-one gets the money

For additional information, please respond to this email.

We cannot guarantee with 100% certainty that we will be able to assist you in recovering the funds, but you do have a fair chance and a solid legal basis.

Looking forward to your reply.

Best regards,
Bet It All Financial Team

We would like to inform you that our finance department operates only on business days from 5 AM to 3 PM UTC .

---------------------



Hur hade ni agerat, svarat eller ignorerat?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp