• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Är skatten fortfarande körd?

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Fick bifogat meddelande ifrån kronofogden idag (information om inkomster och utgifter), min första skuld där!
Tänkte att dem skulle ta av skatten som kommer men betyder detta att jag kanske får behålla den då dem går denna vägen istället för tillfället? :)
1000003898.jpg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
92
Poäng
247
Du har redan ett skuldsaldo hos KFM. Då kommer de ta det du får tillbaka på skatten. Om du skickat in deklarationen i tid utan ändringar.

Får du skatten utbetald i juni kanske löneutmätningen har kommit igång, och på så sätt betalat av din skuld.
 

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Okej ny fråga bor ca 15 min gång avstånd till jobbet men barnen går på förskola 2 mil bort (ansökt om ny plats men kommunen säger tidigast augusti) när jag då fyller i resekostnader till jobb kan jag fylla i resan till förskolan?
 

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
92
Poäng
247
Okej ny fråga bor ca 15 min gång avstånd till jobbet men barnen går på förskola 2 mil bort (ansökt om ny plats men kommunen säger tidigast augusti) när jag då fyller i resekostnader till jobb kan jag fylla i resan till förskolan?
Nej. Dom tar bara hänsyn till avståndet till jobbet. Hade också långt till mina barns förskola, men det fick jag inte behålla något extra för.
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
En nyfiken fråga från en som väntar på samma dokument. När var sista dag att betala skulden?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Har Du ett skuldsaldo hos KFM så kommer skatteåterbäringen att utmätas, och det har ingenting med din utmätning av lön att göra.

Dock så kommer beslutet om löneutmätning att hävas om din skatteåterbäring räcker för att nolla skulden, eller vise versa beroende på vilket som inträffar först, lön eller skatteåterbäring.
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Mitt var 18/3 men fortfarande inte hört något. Märkligt!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick bifogat meddelande ifrån kronofogden idag (information om inkomster och utgifter), min första skuld där!
Tänkte att dem skulle ta av skatten som kommer men betyder detta att jag kanske får behålla den då dem går denna vägen istället för tillfället? :)
Visa bilaga 3909

Enda chansen att du får behålla skatteåterbäringen är att du betalar in skulden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp