• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Är löneutmätning alltid första steget

Kiko

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 April 2014
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag blir så snurrig av allt och undrar om någon själ kunde klargöra följande;

Jag har dryga 50000 kr hos kronofogden och mer på väg :-(

Är löneutmätning alltid första steget och nöjer sig fogden med det om man har en OK lön. Jag är gift och maken vet inget om skulderna, kommer han att påverkas och få vetskap genom att även han kontaktas el räcker det att jag fyller i hans inkomstuppgifter. Kontaktas arbetsgivaren el sköter man själv utmätningen med fogden?

Så tacksam för hjälp! Styrkekram till alla skuldsatta kämpar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Biggan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 December 2013
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
utmätning

Ja, om man t ex äger fast egendom typ fastighet tillsammans är det väl svårt att hemlighålla för sin partner att man är utmätt hos fogden...........
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Jag blir så snurrig av allt och undrar om någon själ kunde klargöra följande;

Jag har dryga 50000 kr hos kronofogden och mer på väg :-(

Är löneutmätning alltid första steget och nöjer sig fogden med det om man har en OK lön. Jag är gift och maken vet inget om skulderna, kommer han att påverkas och få vetskap genom att även han kontaktas el räcker det att jag fyller i hans inkomstuppgifter. Kontaktas arbetsgivaren el sköter man själv utmätningen med fogden?

Så tacksam för hjälp! Styrkekram till alla skuldsatta kämpar!

I första hand tar dom på din lön och kan man inte betala inom skälig tid ca 3 månader med lön så kommer de komma hem och titta om det finns nåfot av värde
men det kan du prata med dom om
du kan nog inte hålla det hemligt för din man om du har så mycket i skuld
Prata med han..ni kanske kan lösa det på något bra sätt?
 

Kiko

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 April 2014
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
I första hand tar dom på din lön och kan man inte betala inom skälig tid ca 3 månader med lön så kommer de komma hem och titta om det finns nåfot av värde
men det kan du prata med dom om
du kan nog inte hålla det hemligt för din man om du har så mycket i skuld
Prata med han..ni kanske kan lösa det på något bra sätt?

Tack för svar!

Kan man förhindra hembesök av KF genom att ha en dialog med dem?

och vet du om de vid löneutmätning tar direktkontakt med arb.givaren?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
hej
vet ej om du kan förhindra hembesök
de är ju bara en mellanhand som ska driva in en skuld
och är det så mycket pengar och du ev har mer så är risken stor att de gör hembesök
men jag tycker du ska prata med dom och det finns ganska bra läsning på KFM hemsida om utmätning

de har direktkontakt med arbetsgivaren och drar på din lön så fort beslutet är taget
det kan ju ta en tid..har du fått beslut?
hade jag varit du hade jag försökt betala in så mycket du kan för att minska skulden
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag tror det är dags att ta det där samtalet med maken.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Stackare:( hur har du lyckats dragit på dej dessa skulder? Kronofogden kommer ju i första hand kolla dina tillgångar om du har sprade pengar på banken o sånt o har du inte det och de inte räcker till o betala skulderna så kontaktar dom din arbetsgivare för o se hur mkt du har i lön..om du kan betala skulderna på tre månader med löneutmätniing så slipper du hembesök oftast.

Men i ditt fal tror jag nog de blir hembesök oxå me tanke på att du har 50 tusen kr o mer påväg in:(

Jag tkr du ska prata med idn make o säga som det är,det är bättre de än att försöka gömma allt elr att han skulle komma på det senare. Jag vet det är skit tufft o du kommer må dåligt men om du har en stöttande man så kommer han stötta dej i det här :)

Får du löneutmätning bara så kommer du bara få några kronor över o leva på o då löär dun make iaf få reda på de..
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hur har det gått för dig?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp