• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Äntligen över!

pavie

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 Mars 2013
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej alla användare här inne.

Har inte varit speciellt aktiv bland trådarna men har följt dem i snart 1 år.
Satt/sitter rejält i fällan. Blancolån (collector, gemoney, bigbank och folkia stora) på dryga 100 000 och sms lån på ungefär 150 000. Månad efter månad har handlat om att betala gamla sms lån för att sedan ta nya och fortsätta betala.
Kan inte förstå hur jag hamnat i denna onda spiral och övervägde flera gånger att ta mitt liv. Min sambo började att märka mitt knäppa beteende med drickande, nattliga promenader och allmän förvirring tills jag i veckan bröt ihop och berättade som det var med allting. Vi väntar vårat första barn och halva tiden har gått. Har funderat på hur jag ska kunna vara en bra pappa i denna fälla. Jag lade korten på bordet och valde självmant att ringa hennes föräldrar och tala om att jag inte kommer klara av att bli pappa, mina skulder och hur ledsen jag är för att dem får höra detta nu. Mina egna föräldrar vet inget - ungefär lika lite som dem vet att jag finns. Har försökt ta banklån efter banklån för att lösa situationen men har fått avslag efter avslag i och med mina 25 UC och blancolån. Min sambos familj kommer nu hjälpa mig med alla dessa sms lån och dem större så att jag kan få en andra chans och visa att jag faktiskt är en schysst person, men framför allt bli en bra pappa.

Det jag vill få sagt är att, var ärliga med nära och kära. Alla förtjänar en andra chans för innerst inne är vi alla goda och vi alla förtjänar en andra chans i denna smörja!

Ta hand om er alla!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Karlsson123

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Trevlig läsning. Hoppas verkligen att det går bra. Jag känner själv likadant men kämpar fortfarande för att hitta modet att göra samma sak.
 

nick

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Oktober 2012
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Grattis hoppas allt löser sig för dig och du ska fan inte hamna här igen . trots allt ett erfarenhet rikare att snabb lån är bara fälla. man ser ju att folk här i forumet letar efter nya smslån dagligen och sedan efter en månad frågar samma personer om inkasso bolag.

du ska samtidigt veta att du har haft tur att du har ett bra familj, kära o nära som vill gå god för dig och hjälpa dig , det inte många som inte har den chansen, själv sitter i samma sits men vad gör man när man inte kan lösa sina smålån, folk undra vad man gör med allt pengar man jobbar och jobbar dygnet runt ju man betalar ränta ska jag då svara.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Skönt att det löser sig för dig och lycka till med barnet.....)
Själv har jag nu kommit så långt att jag bara väntar på skatten sen ska jag vara ur skiten
Blir nog något som går till kf nästa månad...men hinner nog betala innan utslag
Har förhandlat med de vanliga låneföretagen jag har och de har varit mycket tillmötesgående så jag har sänkt mina månadskostnader rejält
Nya smslån blir det inte heller mer , har straffat ut mig från de flesta redan så
Och till alla här: hoppas de löser sig på bästa sätt
 

pavie

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 Mars 2013
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för alla fina svar.
Håll er borta från collector och bigbank kan jag ju säga.. i längden och tja även nuet med deras skit service. Ni alla kommer greja det, så länge ni är öppna med det. Det är aldrig försent att tala om hur ni mår. Jag personligen fick hjälp med detta men har fixat så att jag inte själv står på mitt konto för att visa framfötterna och fick ett ultimatum om att träffa en psykolog. Har spärrat mig hos alla dessutom. Betala allt ni kan på skatten och var öppna för nära och kära. Snälla!

Önskar er alla lycka till och blicka framåt!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Grattis o lycka till!
Hoppas du aldrig mer hamnar i en liknande situation.

Det gjorde jag trots att jag fick hjälp o trots att jag var säker på att det aldrig skulle bli så igen. Cashgame PLO o hästar spökar hela tiden.....
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Grattis!!!!
 

anjos

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Juli 2012
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Lycka till, skulle jag vara i din situation så skulle jag ringa upp alla lånföretag och spärra mig för vidare lån!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp