• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Viaconto jagar mig

LevOchLär

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Mars 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej! Jag är ny här i forumen. Är 7 dagar sen med betalningen till Viaconto och de ringer mig 4-5 gånger per dag! Vad kommer de göra härnäst?? Och när tror ni??

Har fått en påminnelse genom Kivra där sista datumet för att betala in är 22 mars (innan löning!). Jag har haft med dem att göra tidigare men har alltid betalat i tid. Nu är jag alltså sen… Vill vinna tid så att jag hinner betala dem med skatteåterbäringen som jag får i juni (jämkar inte). Kan jag lyckas?

Har inga uppenbara problem, en ordnad tillvaro, inget spelmissbruk osv. Så är ovan med situationen. Har inga betalningsanmärkningar. Men en kaossituation med ekonomin just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Hej! Jag är ny här i forumen. Är 7 dagar sen med betalningen till Viaconto och de ringer mig 4-5 gånger per dag! Vad kommer de göra härnäst?? Och när tror ni??

Har fått en påminnelse genom Kivra där sista datumet för att betala in är 22 mars (innan löning!). Jag har haft med dem att göra tidigare men har alltid betalat i tid. Nu är jag alltså sen… Vill vinna tid så att jag hinner betala dem med skatteåterbäringen som jag får i juni (jämkar inte). Kan jag lyckas?

Har inga uppenbara problem, en ordnad tillvaro, inget spelmissbruk osv. Så är ovan med situationen. Har inga betalningsanmärkningar. Men en kaossituation med ekonomin just nu.
De jagade mig också men jag släppte skulden till inkasso och den hamnade hos Partnerinkasso.
 

LevOchLär

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Mars 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ringde de dig också intensivt många många gånger på raken? Jag förstår att de är angelägna men den här stilen hjälper verkligen inte saken.
Tack för info om PartnerInkasso! Hur snabbt skickade de dig vidare??
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Ringde de dig också intensivt många många gånger på raken? Jag förstår att de är angelägna men den här stilen hjälper verkligen inte saken.
Tack för info om PartnerInkasso! Hur snabbt skickade de dig vidare??
De ringde och ringde! Otroligt stressande när man inte kan betala. Dyrt dessutom då de hade en s k månadsavgift på typ några hundra!
Hur stor skuld har du där? Om du ändå tänkt att betala med skatteåterbäringen så avvakta. även om skulden skulle hinna skickas till inkasso så hinner du i alla fall betala till inkasso.
 

LevOchLär

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Mars 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det är drygt 20 000. Jag kommer kunna betala bort den med min skatteåterbäring. Dessvärre får jag inte den förrän i juni, inte i april, så är rädd för att de inte kommer orka vänta på mig så länge. Skulle betala till dem tidigare men har fått en akut situation med en skuld till KFM som jag kommer prioritera att genast betala!

Vad sa PartnerInkasso då? Betala inom 3 dagar eller 3 veckor eller? Har ingen vana av inkasso så det här är sjukt svårt att navigera i.

Det är så dumt att de ringer så intensivt. Jag vill ju faktiskt samma sak som de!

Svarade till dem när de ringde först men det lät som någon sorts callcenter och en person typ hojtade till mig Du är JÄTTEsen! Du måste betala!! Utan att lyssna eller ha en normal konversation. Det kändes väldigt oseriöst tyckte jag. Så då slutade jag svara.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Jag fick avbetalningsplan av inkasso men min skuld var på ca 4500kr. De ville ha 800kr/mån men jag lyckades få ner det till 500kr och senare till 300kr.
När du är sen med tre betalningar så kommer de skicka ett uppsägningsbrev där det kommer stå när du senast måste betala för att skulden inte ska gå till inkasso. Om du inte betalar då heller så kommer skulden helt enkelt skickas till inkasso.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp