• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Verkställighet för Lumify / Credifi / Binly

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787

Skumt, det brukar för de flesta inte ta allt för länge innan man begär verkställighet, om dom inte säljer färdigt paket med utslag och allt till någon hugad spekulant.
 

Maestro87

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Skumt, det brukar för de flesta inte ta allt för länge innan man begär verkställighet, om dom inte säljer färdigt paket med utslag och allt till någon hugad spekulant.
Alltså ngt inkasslbolag som skall dra på sig skulden ? Å be Kfm att driva in skulden? Om ja fattar dig rätt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Alltså ngt inkasslbolag som skall dra på sig skulden ? Å be Kfm att driva in skulden? Om ja fattar dig rätt

Dom kan göra så om dom vill, och det är säkert lättare om man har utslag och allt klart.
Vilka det nu var du är skyldig pengar väljer helt enkelt att ta en liten förlust genom att sälja skulden till någon som tar över risken och kan tjäna pengar på att få in hela skulden.
 

Maestro87

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Dom kan göra så om dom vill, och det är säkert lättare om man har utslag och allt klart.
Vilka det nu var du är skyldig pengar väljer helt enkelt att ta en liten förlust genom att sälja skulden till någon som tar över risken och kan tjäna pengar på att få in hela skulden.
Ok ja förstår , återstår å se då
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Har inte heller fått, fått utslag men utan verkställighet. Min tanke är att dom låter räntan safta till sig och sen skickar dom.
 

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Tycker det varit mycket olika svar kring hur det fungerar angående skatteåterbäringen, så fliker in lite.
Fick min påminnelse att svara på delgivningen igår för mitt lån hos luma och ångesten är enorm vill inte ha något besök av något slag men vill samtidigt få min återbäring i april så jag kan göra mig skuldfri hos närstående.
Vågar man ha is i magen till den 2 april?
Eller vad är oddsen att pengarna rycker om man skulle skriva på delgivning säg den 25:e?
Har redan skuldsaldo på 5000kr tack på förhand//Rex
 

Blåbär456

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Januari 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Är sen med min betalning till lumify och credifi med 94 dagar. Dom hörde av sig till mig och sa att dom förbereder för att skicka detta vidare till KFM men att det kan erbjuda mig en ny betalplan för att undvika detta. Har hört av mig till dom på mejl men har inte fått svar. Vet att flera har blivit erbjudna en ny betalplan så tycker du borde höra av dig till dom och kolla ifall det kan erbjuda dig en ny betalplan och dom drar tillbaka ärendet.
 

Maestro87

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Är sen med min betalning till lumify och credifi med 94 dagar. Dom hörde av sig till mig och sa att dom förbereder för att skicka detta vidare till KFM men att det kan erbjuda mig en ny betalplan för att undvika detta. Har hört av mig till dom på mejl men har inte fått svar. Vet att flera har blivit erbjudna en ny betalplan så tycker du borde höra av dig till dom och kolla ifall det kan erbjuda dig en ny betalplan och dom drar tillbaka ärendet.
De va ju generöst av dem å kunna erbjuda de , när jag maila dem så gick det Absolut inte å erbjuda nån annan betalplan. De va månadsbetalning som skall in å Inget annat.
 

Maestro87

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Januari 2024
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Närmre 160 Dagar har passerat för mig , Skrivit på delgivning, Föreläggandet har blivit utslag , väntar fortfarande på Verkställighet, å när jag prata med KFM häromdagen kan vissa bolag vänta jättelänge me å verkställa en skuld , inga av mina skulder ligger för indrivning än så länge
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp