• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Vad har ni för bolåneränta?

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Jag har 4,6% 3 mån ränta, SEB. Ungefärlig belåningsgrad 70%
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Juni 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
92
Mitt bundna bolån går tyvärr ut vid månadsskiftet här...
Fick erbjudande att binda på 3.93% i 2 år som jag nappade på efter mycket övervägande.
Det kommer helt klart att svida men att ta det rörliga på 4.79 kändes helt enkelt för övermäktigt med runt 2.7 miljoner i bolån
 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Har 4,9 bundet på 2 år, Handelsbanken hade ett erbjudande i höstas där man kunde binda 2 år men ändå inte vara bunden, utan om räntan sjönk så kunde man ändå binda om.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Har 4,9 bundet på 2 år, Handelsbanken hade ett erbjudande i höstas där man kunde binda 2 år men ändå inte vara bunden, utan om räntan sjönk så kunde man ändå binda om.
Bra knep till att locka nya kunder till banken. Har aldrig hört om detta tidigare. Hette det ngt speciellt eller sa de bara att det är ett kampanjerbjudande? Kan vara bra att använda det som argument när vi ska lägga om vårt bolån i slutet av augusti hos Swedbank. Antagligen kommer de säga att de inte har sådant erbjudande men värt att fråga!
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Har 4,9 bundet på 2 år, Handelsbanken hade ett erbjudande i höstas där man kunde binda 2 år men ändå inte vara bunden, utan om räntan sjönk så kunde man ändå binda om.
Som betyder faktiskt att de är helt säkra att ränta kan bara gå ner inte upp.
 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Bra knep till att locka nya kunder till banken. Har aldrig hört om detta tidigare. Hette det ngt speciellt eller sa de bara att det är ett kampanjerbjudande? Kan vara bra att använda det som argument när vi ska lägga om vårt bolån i slutet av augusti hos Swedbank. Antagligen kommer de säga att de inte har sådant erbjudande men värt att fråga!

Var kampanj enligt min bankman. Letade på hemsidan men hittade inget om det, dock hittade jag lite info när jag googlade.

 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Som betyder faktiskt att de är helt säkra att ränta kan bara gå ner inte upp.
Eller så märkte dom att många säljer sina hus eller inte kan betala och ville försöka behålla kunder, bankerna tjänar ju ändå storkosing trots hög styrränta. Men jag hoppas att det är som du säger för då får jag förhoppningsvis skäl att utnyttja ångerrätten.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Eller så märkte dom att många säljer sina hus eller inte kan betala och ville försöka behålla kunder, bankerna tjänar ju ändå storkosing trots hög styrränta. Men jag hoppas att det är som du säger för då får jag förhoppningsvis skäl att utnyttja ångerrätten.
Jag är helt säker att den ska ner,frågan är bara när och hur mycket.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Var kampanj enligt min bankman. Letade på hemsidan men hittade inget om det, dock hittade jag lite info när jag googlade.

Jag tolkar det som att man slipper betala ränteskillnadsersättningen om man väljer att avsluta bolånet, inte att man får sänkt ränta om räntan sänks.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp