• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer om man inte betalar fordonsskatt i tid?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Ställ av bilen så borde det inte vara några problem.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
ställ av bilen istället om du ändå inte ska använda den, Transportstyrelsen lägger på 100kr i påminnelseavgift direkt redan första dagen om man är sen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Överlämning till kf är först någon månad efter sista betaldag. Se till att betala dröjsmålsavgiften och ev ränta. Ananrs kan den skickas över till kfm. Mål på 701 kr fordonsskatt är vanligt, 600 grundavgift kfm, 100 avgift transportstyrelsen och 1 kr ränta
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
Överlämning till kf är först någon månad efter sista betaldag. Se till att betala dröjsmålsavgiften och ev ränta. Ananrs kan den skickas över till kfm. Mål på 701 kr fordonsskatt är vanligt, 600 grundavgift kfm, 100 avgift transportstyrelsen och 1 kr ränta
Blir det en anmärkning efter man fått papper på skuld att bet
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Överlämning till kf är först någon månad efter sista betaldag. Se till att betala dröjsmålsavgiften och ev ränta. Ananrs kan den skickas över till kfm. Mål på 701 kr fordonsskatt är vanligt, 600 grundavgift kfm, 100 avgift transportstyrelsen och 1 kr ränta

Räntan tror jag börjar ticka efter en månad. Jag har varit sen med fordonsskatt (jag har varit sen med det mesta) många gånger, och jag vill minnas att det räcker med 100 kr avgift om man är hyfsat snabb på att betala. Nuförtiden har jag bilskatten på autogiro.

Men har man inte råd att betala så är det bara att ställa av bilen, så slipper man både förseningsavgift och ränta. Man får ju ändå inte använda den förrän skatten är betald, så då har man ingen glädje av att ha den påställd.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Såg inte vilken tråd det var. Ja restföring av a mål är anmärkning som regel
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp