• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad händer med intrum?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Hoppas innerligt att dem går omkull. Dem absolut värsta av alla inkassobolag som ingick i min Skuldsanering och löneutmätning. Högst dröjsmålsränta av alla och utöver kapitalskulden tyckte dem det var helt ok att lägga till ALLA obetalda ENSKILDA fakturor från det att jag släppte skulderna tills att löneutmätningsbeslutet och till slut skusan var igång.
Kapitalskuld + 13 fakturor som dem tyckte sig ha friheten att lägga ”utanför” och således ”hitta” på 13 st fakturor a ca 2400kr st OVANPÅ dem sammanlagda kapitalskulden OCH lägga 46% dröjsmålsränta på BÅDE kapitalskulden OCH dessa 13 utomstående fakturor FÖR SIG som är fakturorna FÖR kapitalskulden (och således borde ingått, skickade dem in 14 unika fall till KFM) gjorde att jag betalade tillbaka ca 300% till dem av det ursprungliga lånet. Det finns inget inkassobolag jag hatar mer än dessa då jag kämpat med näbbar och klor mot dem i 8 år och dem fått så ohyggligt mycket mer pengar än vad jag var skyldig i kapital. Och nu har dem bara ”trollat bort” dessa gör mig så förbannd att jag levt på existensminimum i 8 år till absolut ingen nytta för varken dem eller mig!

Jag är så skadeglad nu för alla som jobbar där kan brinna inne i konkursen och leva på bröd och vatten i min mening. Dem har alla förverkat sin rätt att kallas medmänniska, dessa falska råttor can burn in hell
Men, dröjsmålsräntan är ju på den nivå du själv avtalat att den ska vara, när du tog lånet/krediten, det är inget som inkassobolag sätter nivån på. Du har själv godkänt den.

Du bör se över hur du använder order dem när du skriver det blir fel sådär.
Dem är inte dem som är dem. Dem är dem som är dem dem.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
07.00 på Onsdag lämnar Intrum rapport för Q1.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp