• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad är värst i en kreditupplysning?

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 177
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
61
Poäng
177
Gjorde en koll på mig själv häromdagen för att se när jag blir fri från betalningsanmärkningar.
Jag såg då att mitt historiska skuldsaldo är kvar längre än betalningsanmärkningarna.
Eftersom jag inte är sådär jättehaj på kreditupplysningar överlag men har kunskap nog om vad som är bra och inte bra i en KU så undrar jag, vad anser storbanker vara värst?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Det som inte är bra i en kreditupplysning är: Skuldsaldo, betalningsanmärkningar, lån, lånförfrågningar, underskott av kapital, krediter
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 765
Mottagna reaktioner
1 011
Poäng
867
Skulle oxå säga "skuldsanering" är värst eftersom man då inte ens får ett kreditbetyg.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 772
Mottagna reaktioner
13 044
Poäng
10 087
Skuldsanering bör vara absolut sämsta.
Ger man sig på att låna ut något överhuvudtaget till en med skuldsanering är man inte så sugen på att få betalt som det är tänkt. Det känns lite synd att sådana krediter inte är undantag från verkställighet
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
881
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
På mej stod det "kreditbetyg kan ej visas" när jag hade sanering. Men det är ju som samma som noll.
Jag loggade in på kreditkollen nu (uscore.se) och där är mitt score 0/100 men så står det med grön text "du har ingen aktiv betalningsanmärkning".

När jag loggar in på creditsafe och tittar på min upplysning så står det 0 betalningsanmärkningar men sedan står det
Skuldsanering
Skuldsanering Ja/Nej - Ja
Skuldsaneringstext - Beslutad
Skuldsanering, datum - 20210928

Övrig kreditinformation
Scoringpoäng - Ingen scoringberäkning
Scoringförklaring - Skuldsanering
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp