• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Det är något du får räkna med under hela din sanering. Inte alla bolag gör det. Jag fick nån upplysning varje år efter att inkomstdeklarationen var uppdaterad. Dom håller koll på så man inte plötsligt börjat tjäna väldigt mkt mer o inte begärt omprövning för det.
Aha, men tyckte det var anmärkningsvärt att göra det precis efter beslut
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Suesue

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
30
Poäng
92
Nu har jag också äntligen fått beslut om skuldsanering! :D Nästan 8 mån efter inledande.
Skickade in min ansökan sista maj förra året, fick inledande 6/9, betalplan 26/10 och beslut 29/4. Drog ut på tiden pga ett tyskt lån, men alla hade godkänt.
Fick treårig betalplan och ska betala knappt 3% av mina skulder (pga barn och en sambo som saknar inkomst). Känns helt overkligt att skuldberget som hängt över mig så länge ska försvinna.... nu börjar ett nytt liv :folded: <3
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 771
Mottagna reaktioner
13 044
Poäng
10 087
Snart 8 mån efter inledande o inte ens fått betalplan
Om inte förslag om skuldsanering kommit på så länge skulle jag gissa att handläggaren slutat, eller möjligen flera slutat så det flyttats runt och hamnat långt ner i någon hög
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
699
Mottagna reaktioner
158
Poäng
357
De tyckte lånen var för nära inpå men hon visste ju det från början. Och de flesta lånen var från 2015-2021 bara ett par st från 2021-2022 tycker det är ett idiotbeslut men får söka igen snart
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp