• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Väntar på skuldsanering och restskatt...

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Skulden ska väl ha uppstått, inte fastställts?
Vad jag vet så ingår tex böter, säg att man kör för fort idag, erkänner inte, inledande på måndag, domstol dömer ut böter i juli, då är vad jag vet den skulden med i skuldsanering men förmodligen prekluderad.

Även om man inte vet vad beloppet kommer att vara?
Med det resonemanget fick jag avslag förra året, min skatt var inte fastställd och handläggaren menade på att det kan vara allt mellan att jag ska få tillbaka 50.000 till att betala 250.000.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Även om man inte vet vad beloppet kommer att vara?
Med det resonemanget fick jag avslag förra året, min skatt var inte fastställd och handläggaren menade på att det kan vara allt mellan att jag ska få tillbaka 50.000 till att betala 250.000.
Ja.
Samma, du skulle ju kunna vara misstänkt för våldtäkt, det drar ut på tiden, du påstods ha gjort det innan du sökte skuldsanering, får skuldsanering, döms till en massa skadestånd, då ska det också vad jag vet ingå i skuldsanering men inte ge betalning, vilket är följden av preklusion
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Skulden ska väl ha uppstått, inte fastställts?
Vad jag vet så ingår tex böter, säg att man kör för fort idag, erkänner inte, inledande på måndag, domstol dömer ut böter i juli, då är vad jag vet den skulden med i skuldsanering men förmodligen prekluderad.

så om jag gör ändringen nu med reseersättning vilket i sin tur gör att ja ej får besked om fastställs i juni så är det ok ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Vad jag vet ska det inte vara någon skillnad. Skulden uppstod i fjol
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Stäm av med den som har ärendet, men det är hur jag fått det förklarat.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Stäm av med den som har ärendet, men det är hur jag fått det förklarat.

Det låter i och för sig rimligt.

I mitt fall kommer det att bli krångligt, jag måste ju göra avdrag för 10 mil + pendling per dag och bara där är det ett par tiotusenkronor vilket gör att beloppet som kommer nu i dagarna inte alls är samma belopp som kommer att vara "det fastställda" i juni men om jag fick inledande i februari så kommer ju betalplanen i slutet på mars alternativt början på april.

Det bästa är väl kanske att tala om för handläggaren att beloppet som kom på deklarationen inte är riktigt relevant eftersom att jag har justerat underskott + pendlingen så får vi se hur handläggaren väljer att hantera det om jag kommer så långt i processen antingen att det räknas som en ny skuld och således ska betalas i augusti eller om hon bakar in det trots att hon inte har en aning om hur det kommer att se ut i sommar. Hoppas inte just den osäkerheten kring beloppet räknas som skäl till otydligheter/oklarheter och att det blir anledning igen till avslag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp