• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Väntar på skuldsanering och restskatt...

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
1.Väntar på en skuldsanering om man får inledande lr inte. Får väl samtalet runt om 3-4 v
2. Fick idag en skatteskuld på 80K

Nu frågorna
Hur funkar det med denna skatteskuld om man nu får inledande innan slutgiltiga skattebeskedet i april?
och om jag nu drar av min körersättning och minskar skulden till typ 65K men med ändring så kommer beskedet om den nya skatteskulden som då ligger på 65K inte från Juni.
Nu tror ja inte att sanering går igenom men måste ändå fråga.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Den skatteskulden kommer inte att omfattas utav en eventuell skuldsanering,

Det är en knepig situation jag fick avslag förra året just för att skatten inte hade blivit helt fastställd för det kan krångla till det ganska rejält för dig.

Det du hade hade kunnat göra, om det överhuvudtaget är möjligt det är att trolla fram dom 80.000 om möjligt och betala dom till skatten. Pengarna ska ju in förr eller senare men det kan vara skillnaden på huruvida du får skuldsanering eller inte.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Den skatteskulden kommer inte att omfattas utav en eventuell skuldsanering,

Det är en knepig situation jag fick avslag förra året just för att skatten inte hade blivit helt fastställd för det kan krångla till det ganska rejält för dig.

Det du hade hade kunnat göra, om det överhuvudtaget är möjligt det är att trolla fram dom 80.000 om möjligt och betala dom till skatten. Pengarna ska ju in förr eller senare men det kan vara skillnaden på huruvida du får skuldsanering eller inte.
Så om skatteskulden fastställs i april och sen kanske i mitten av april en inledande, då bör ju den fastställda ingå ?
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Fl
Så om skatteskulden fastställs i april och sen kanske i mitten av april en inledande, då bör ju den fastställda ingå ?
För skulden finns ju där förhoppningsvis
Den skatteskulden kommer inte att omfattas utav en eventuell skuldsanering,

Det är en knepig situation jag fick avslag förra året just för att skatten inte hade blivit helt fastställd för det kan krångla till det ganska rejält för dig.

Det du hade hade kunnat göra, om det överhuvudtaget är möjligt det är att trolla fram dom 80.000 om möjligt och betala dom till skatten. Pengarna ska ju in förr eller senare men det kan vara skillnaden på huruvida du får skuldsanering eller inte.
kan bli på håret att. Den hinner fastställas. Den 31/10 skickade jag in ansökan. Idag håller de på med ärenden som kom in den 5/10
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Så om skatteskulden fastställs i april och sen kanske i mitten av april en inledande, då bör ju den fastställda ingå ?
Maken hade liten skatteskuld som kom att ingå i hans sanering. Fick inledande i maj o skatteskulden/beslutet kom i juni. Vi var helt säkra på att betala men då beslutet om saneringen kom så låg skatteskulden med. Det räknades som att skulden uppstod före då det handlade om föreg beskattningsår. Ungefär så fick vi förklarat iaf då det begav sej. Men är ju några år sen nu o det har kanske blivit tuffare. Sen kan ju anledningen till skatteskulden oxå väga in. I makens fall, försäljning av fastighet. Med avdrag för alla låneräntor bla så blev slutliga skulden inte så stor heller.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Ja e helt förbered på ett NEJ. men vill veta lite
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
kan bli på håret att. Den hinner fastställas. Den 31/10 skickade jag in ansökan. Idag håller de på med ärenden som kom in den 5/10

Ja fast fastställs den så pass nära i tid tar du ju risken att du får avslag med motivering att du har en så pass ny skuld i direkt närtid till din ansökan.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Ja fast fastställs den så pass nära i tid tar du ju risken att du får avslag med motivering att du har en så pass ny skuld i direkt närtid till din ansökan.
Ja är beredd på strul. Och att nästa ansökan ska ja göra i juni, för att det ska passa in till frimånad i December:D
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Lägger ingen direkt energi på allt detta. Vill bara ha lugn o ro. Det får ta den tid det tar helt enkelt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag hade en helt färsk skatteskuld ! Och den var på 16k och den ingick utan problem!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp