• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Uppsagt bolån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Jag ska ringa imorgon igen på morgonen . Men jag tänkte om nån hade varit ute för samma situation
Att sälja exekutivt är riskabelt, och något de flesta med panträtt i en egendom vill undvika.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Vi har legat efter länge haft dialog med banken men så länge man ligger efter så kan dom inte göra något . Amorteringsfrihet , anstånd m.m säger dom
Vi fick uppsägningsbrev . Hela det förfallna beloppet kommer vi kunna betala men är lite osäker på ifall pengarna hinner komma . Det är min svärfar som har höjt sitt bolån för att hjälpa oss men han skickade in papper idag så hans bank trodde att han kunde ha pengarna på fredag den 10:e
Finns väl inget hinder till dialog ändå?
"Hej, vi har inte betalat, vi kan inte/tänker inte/vill inte betala, men vi ska till en mäklare i morgon kl 10 för att dra igång försäljning. Jag hoppas det är en ok lösning, ni får kontaktuppgifter till mäklaren och kopian förmedlingsuppdraget"
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Att sälja exekutivt är riskabelt, och något de flesta med panträtt i en egendom vill undvika.
Delar den uppfattningen.

Möjligen om det krånglar otroligt länge och man sitter säkert i båten med väldigt små lån, då kanske man bara kör
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp