• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Upphävd skuldsanering pga bristande betalning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Okej. Bara Hoppas på det bästa. Att jag betalat in ser ju bra mycket bättre ut än att inte gjort det. Tack för svar.
Bra att du ändå lyckats betala det du legat efter med, trots sjukdom! Hoppas du slipper få din sanering upphävd. Blir man sjuk så blir man, inget man rår över. Kämpa <3
 

kaninen22

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Bra att du ändå lyckats betala det du legat efter med, trots sjukdom! Hoppas du slipper få din sanering upphävd. Blir man sjuk så blir man, inget man rår över. Kämpa <3

Bra att du ändå lyckats betala det du legat efter med, trots sjukdom! Hoppas du slipper få din sanering upphävd. Blir man sjuk så blir man, inget man rår över. Kämpa <3
Ja jag ber till högre makter att juristen ser på det så. Vore ju helt annat om man totalt skulle slutat betalat in. Vill dom ha bevis kan dom ju få se bilder på min uppskurna bröstkorg. Har du haft skuldsanering eller har du skuldsanering?Ja här ger man inte upp. Även fast det känns tungt ibland.❤Blev så glad över att få skuldsanering..Sen får man detta att den kanske Ska upphävas. Det är tufft.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Ja jag ber till högre makter att juristen ser på det så. Vore ju helt annat om man totalt skulle slutat betalat in. Vill dom ha bevis kan dom ju få se bilder på min uppskurna bröstkorg. Har du haft skuldsanering eller har du skuldsanering?Ja här ger man inte upp. Även fast det känns tungt ibland.❤Blev så glad över att få skuldsanering..Sen får man detta att den kanske Ska upphävas. Det är tufft.
Nej har ingen skuldsanering och aldrig haft. Har gott om skulder dock som jag kämpar med att minska.
 

Klarat en Skuldsanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Riktigt tråkig läsning. Att ha gått med skusan 80% i mål och sedan sumpar det på detta här sättet tyder på nonchalans och otacksamhet över vad denna guldbiljett ut ur skuldträsket innebär. För att denna tråd kan lära någon annan något, är att läsa och lära sig hur det funkar med tandläkare under skusan. Man ber tandläkaren om en offert först och skickar in det till KFM för bedömning och får således loss betalningsfrihet för tandläkarbesök. INTE tvärt om. Även vid arbetslöshet så omprövar man. Och fort! Det är en grov försämring av inkomst och ska direkt rapportera och omprövas. INTE efteråt här heller. Att se trådskaparen försökt pussla ihop detta under 3 månader sedan 3 missade inbetalningar igen utan ens bemöda sig att under ett halvårs sammanlagd tid kontakta KFM är inget annat är ren och skär oförståelse och nonchalans. Och att kasta sin guldbiljett rakt ut i havet. Jag tycker det är ansvarslöst så nära inpå mål och trådskaparen har ingen annan att skylla på än sig själv då denna information tydligt framgår av skusanpapper samt från budget och skuldrådgivare och att trådskaparen faktiskt finns på detta forum är det otroligt hur denna information kan ha blåst över huvudet på det här sättet. Nu när alla hårda ord är skrivna önskar jag dig all lycka till i rätten och att du får behålla skusan och DÅ tar hand om den bättre och sätter dig in i dem skyldigheter den innebär. 9000kr / mån är ändå högt satt och du har klarat av att jobba ihop det på 3.5 år i i rad och kämpat. Att falla på något sånt här var väldigt klantigt när informationen är bara en Siri eller ett par knapptryck bort på en smartphone. Jag är ledsen för din skull jag vet vad en skusan innebär. Även dåliga tänder. Been there. Klarat det. Håller tummarna för dig då jag inte har en aning om hur något sånt här klaras av i rätten.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp