• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

UC-score ökade från 5% till 13% dagen innan jag ska söka samlingslån

jonesanderz

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej,

Mitt UC-score var igår 5% och imorgon försvinner ytterligare en FF, varav jag tänkte söka samlingslån. När jag loggar in nu har det stuckit till 13% utan förklaring. Inget har hänt, ingen kredit har ökat, ingenting.

Jag har jobbat varje dag i 8 månader för att vara här imorgon och söka det här samlingslånet. Säg inte att UCs system ballar ur JUST i detta nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Någon data måste ha ändrats. Har du krediter/kreditkort som ökat eller övertrasserats? Detta påverkar UC% ganska mycket.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
928
Mottagna reaktioner
508
Poäng
577
Väldigt konstigt med ett sånt jättehopp åt det sämre. Har du kanske sagt upp krediter/kort (alltså avslutad)? Men de borde inte få så stor effekt. Hur ser dina förutsättningar ut i övrigt? Väldigt skumt, kanske du kan ringa UC och fråga vad de tror kan ha hänt? :-(
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Hej,

Mitt UC-score var igår 5% och imorgon försvinner ytterligare en FF, varav jag tänkte söka samlingslån. När jag loggar in nu har det stuckit till 13% utan förklaring. Inget har hänt, ingen kredit har ökat, ingenting.

Jag har jobbat varje dag i 8 månader för att vara här imorgon och söka det här samlingslånet. Säg inte att UCs system ballar ur JUST i detta nu?
Det finns inget linjärt samband mellan antalet förfrågningar och vad man får för UC-risk. Det finns folk med noll förfrågningar som har 10 % risk, och folk med massor av förfrågningar som har 0,1 %. Det är mycket annat som spelar in.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
624
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
UC är en svart låda som är lika lätt att förutspå som nästa års sommarväder. Det är bara att förlika sig med det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
En liten fråga.
När försvinner ens anmärkning från uc vid avslutad skuldsanering ?
Blev uppringd av UC de ville sälja en tjänst. Jag passade på att fråga då angående anmärkningen och hon sa månadsskiftet december-januari. Min skuldsanering är klar 27:e November
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 765
Mottagna reaktioner
1 011
Poäng
867
En liten fråga.
När försvinner ens anmärkning från uc vid avslutad skuldsanering ?
Blev uppringd av UC de ville sälja en tjänst. Jag passade på att fråga då angående anmärkningen och hon sa månadsskiftet december-januari. Min skuldsanering är klar 27:e November
Min anmärkning försvann på dagen fem år efter inledande, alltså fick inledande 22/5-17 o anmärkningen var borta 22/5-22. Jag trodde den skulle vara borta först den 23:e. Det är isf nått nytt om den fortsätter visas en månad efter.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Min anmärkning försvann på dagen fem år efter inledande, alltså fick inledande 22/5-17 o anmärkningen var borta 22/5-22. Jag trodde den skulle vara borta först den 23:e. Det är isf nått nytt om den fortsätter visas en månad efter.
Tack, blev väldigt förvånad över hennes svar då allt jag läst är att den försvinner direkt och på min UC står det ute i hörnet att min skuldsanering är tom 27/11
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp