• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Start löneutmätning

Tzatziki

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Har idag fått brev gällande att Inkomma med uppgifter inför löneutmätning senast den 20 maj. Min lön körs den 17 och får utbetalt den 24. Om jag inväntar till sista dagen den 20 och hör av mig, tror ni KF kommer dra på denna lön trots att den lönekörts några dagar innan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Har idag fått brev gällande att Inkomma med uppgifter inför löneutmätning senast den 20 maj. Min lön körs den 17 och får utbetalt den 24. Om jag inväntar till sista dagen den 20 och hör av mig, tror ni KF kommer dra på denna lön trots att den lönekörts några dagar innan?
Inkom med uppgifterna den 20e maj, så bör dem inte hinna dra. Natten till den 24e, efter 00.00 så går du inte och swishar till en vän eller familjevän, dirr.. så finns det inget dem kan göra
 

Tzatziki

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Lite så jag tänkte. Låter kanske illa att man inte skickar in direkt, men vill verkligen ha chans att få en hel lön. Kan man swisha till sin partner, eller räknas det då som att pengarna finns inom familjen och de försöker utmäta ändå?
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Lite så jag tänkte. Låter kanske illa att man inte skickar in direkt, men vill verkligen ha chans att få en hel lön. Kan man swisha till sin partner, eller räknas det då som att pengarna finns inom familjen och de försöker utmäta ändå?
Bor din partner med dig, alltså sambo? Jag skulle ta ut kontanter 15k, kan man ta ut, sen skulle jag swisha till mina vännner och familjemedlemmar, "återbetalning lån" . Du gör inget fel med att "betala" tillbaka dina skulder. Dem kan inte säga ett skit då
 

Tzatziki

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Ja vi är gifta och bor tillsammans. Känns dock pinsamt att fråga en vän om detta, då ingen vet om min situation. Men om KF ser att jag gjort ett kontant uttag på tex 15k, finns risk att de gör hembesök för att leta reda på pengarna? Känner mig så "ful" som planerar på detta sätt, men blir sista fulla lönen på mååååååååånga år.
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Ja vi är gifta och bor tillsammans. Känns dock pinsamt att fråga en vän om detta, då ingen vet om min situation. Men om KF ser att jag gjort ett kontant uttag på tex 15k, finns risk att de gör hembesök för att leta reda på pengarna? Känner mig så "ful" som planerar på detta sätt, men blir sista fulla lönen på mååååååååånga år.
Risk finns det alltid, men sannorlikheten är liten. Särskilt om du förvarar det gömt, nu vet jag inte din personliga sits, du kan inte skicka hälften till henne, så kan hon dra ut 15k kontant och du drar ut 15k kontant? sen är det löst? Eller om ni har vissa räkningar som ska betalas, så betalar du det med överskottet och så behåller frugan hennes pengar från sitt konto. Dem ska väl göra utmätningen hos dig och inte hos henne
 

Tzatziki

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Är jag och inte maken som ska utmätas. Men då kör jag nog på att swisha honom en summa ändå. Känns bättre än att dra ut cash och riskera hembesök. Har 2 minderåriga barn jag inte vill utsätta för det. Tack för alla tips och råd @Jobbarsomfanändåfattig :)
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Är jag och inte maken som ska utmätas. Men då kör jag nog på att swisha honom en summa ändå. Känns bättre än att dra ut cash och riskera hembesök. Har 2 minderåriga barn jag inte vill utsätta för det. Tack för alla tips och råd @Jobbarsomfanändåfattig :)
Ja men testa det, sen också det här att du betalar alla räkningar med dem pengarna från "lönen" för dem har inte rätt att utmäta honom. Så gjorde jag med mitt ex, använde hela min lön med att betala hyra, el, försäkringar, mobil och tele, mat osv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp