• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sparkonto med uttagskort.

Sanna65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 April 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Finns det någon bank där man kan öppna spar/buffert konto med fria uttag och koppla uttagskort till det ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Swedbank har en ordning där man, om man öppnar ett transaktionskonto, kan öppna 3 sparkonton i internetbanken. Kort kan kopplas till det vanliga transaktionskontot. Du kan swisha, autogira, etc från alla konton, även sparkonton.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Då är väl Skandia banken bättre om man ska jämföra dom större bankerna eftersom dom är billigare.Gratis första året sen 20 kr i månaden och du får två konton,kort och sparkontot har 3.65 % ränta samt fria uttag och ingen bindningstid.Swish,app,mobil plånbok ingår också.
 

Sanna65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 April 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Då är väl Skandia banken bättre om man ska jämföra dom större bankerna eftersom dom är billigare.Gratis första året sen 20 kr i månaden och du får två konton,kort och sparkontot har 3.65 % ränta samt fria uttag och ingen bindningstid.Swish,app,mobil plånbok ingår också.
Jag har handelsbanken sedan många år där även lönen går in men vill flytta mitt sparande/buffert till annan bank av olika anledningar.
De banker jag har tittat på vill även att man har sitt lönekonto där men tänkte inte flytta den.
Så därför undran om man kan enbart ha sparkonto och få uttagskort på det.
 

Sanna65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 April 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Swedbank har en ordning där man, om man öppnar ett transaktionskonto, kan öppna 3 sparkonton i internetbanken. Kort kan kopplas till det vanliga transaktionskontot. Du kan swisha, autogira, etc från alla konton, även sparkonton.
Fast kan man bara öppna för sparkonto och få uttagskort på det ?
Har min lön på annan bank och tänkte ha kvar den där.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
264
Mottagna reaktioner
88
Poäng
246
Jag har handelsbanken sedan många år där även lönen går in men vill flytta mitt sparande/buffert till annan bank av olika anledningar.
De banker jag har tittat på vill även att man har sitt lönekonto där men tänkte inte flytta den.
Så därför undran om man kan enbart ha sparkonto och få uttagskort på det.

Vi använder Lunar ihop med deras debet-uttagskort(Visa) Fungerar bra. Kostar inget med basutbudet och du behöver inte byta bank. Fysiskt kort kostar någon hundralapp, annars går det att helt utan kostnad ha digitalt i Google eller Apple Wallet. Sparräntan ligger på 3,75% och betalas ut månadsvis.
 

Sanna65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 April 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Jag har handelsbanken sedan många år där även lönen går in men vill flytta mitt sparande/buffert till annan bank av olika anledningar.
De banker jag har tittat på vill även att man har sitt lönekonto där men tänkte inte flytta den.
Så därför undran om man kan enbart ha sparkonto och få uttagskort på det.

Banken har inte rätt att neka dig att öppna konto bara för att du inte vill sätta in din lön där och det går inte att ha kort kopplat till ett sparkonto tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp