• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Spar/buffert/lönekonto vad gäller.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sanna65

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 April 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Lägger om min tidigare fråga angående sparkonto och uttagskort.

Jag har handelsbanken sedan flera år tillbaka och vill ha kvar den men tänkte även ha en bank till och undrar om någon vet om man kan öppna ett konto utan att man måste flytta sin lön dit ?
Tänkte att då kan man ju öppna ett konto för både buffert och vanligt konto som man kan koppla ett kort till eftersom det inte går att ha kort på ett sparkonto. Då kan man i så fall flytta buffert till det vanliga kontot om man skulle behöva ta ut .
Har googlat runt lite bland olika banker och uppfattar som dom vill att man även har sitt lönekonto just där.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Puhaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Tror inte du behövde starta ny tråd. Vad är frågan? Om du kan öppna ett vanlig konto och ha ett kort kopplat till kontot och sätta in pengar? Ja. Sen kan du kalla kontot och pengarna för vad du vill? Ja. Utan att behöva få in lön på det kontot? Ja. Inte ett sparkonto, du kan fortfarande, även i denna tråd, inte ha ett kort kopplat till ett sparkonto.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Då det redan finns en tråd om samma ämne låser jag denna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp