• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Snart i mål ännu en gång

Bliskuldfri

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
88
Poäng
227
haft skulder till och från sen jag flyttade hemifrån. Köpt saker på avbetalning. Som mest nästan trehundratusen. Men just nu bara 9000 kvar som kommer betalas vid nästa lön. Är så stolt över mig själv som lyckades rätta till ekonomin ännu en gång men det svåra är att hålla sig borta från allt som har med lån att göra. Vill leva ett enkelt liv utan massa onödig lyx. Får se hur länge man klarar sig denna gången.. inga lån betyder i praktiken att man kan spara en hel del varje månad men litar fan inte på mig själv..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
haft skulder till och från sen jag flyttade hemifrån. Köpt saker på avbetalning. Som mest nästan trehundratusen. Men just nu bara 9000 kvar som kommer betalas vid nästa lön. Är så stolt över mig själv som lyckades rätta till ekonomin ännu en gång men det svåra är att hålla sig borta från allt som har med lån att göra. Vill leva ett enkelt liv utan massa onödig lyx. Får se hur länge man klarar sig denna gången.. inga lån betyder i praktiken att man kan spara en hel del varje månad men litar fan inte på mig själv..
Bra kämpat!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Det bästa är att köpa saker för pengar man har på kontot och inte på kredit. Annars blir man gisslan, eviga avbetalningar. Bättre att spara istället för att betala höga räntor varje månad. Är inte där än men de tär målet :)
Så du ska verkligen vara stolt över dig och nu har du chansen att inte hamna i skuldfällan igen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Det bästa är att köpa saker för pengar man har på kontot och inte på kredit. Annars blir man gisslan, eviga avbetalningar. Bättre att spara istället för att betala höga räntor varje månad. Är inte där än men de tär målet :)
Så du ska verkligen vara stolt över dig och nu har du chansen att inte hamna i skuldfällan igen.
Det är en enormt härlig känsla att betala direkt. Jag blir så lycklig varje gång jag köper något och kan betala med mina egna pengar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Det är en enormt härlig känsla att betala direkt. Jag blir så lycklig varje gång jag köper något och kan betala med mina egna pengar.
Kan tänka mig det, och jag brukar tänka när det väl händer att Nu sparade jag pengar och fick varan billigare än om jag hade köpt på avbetalning med ränta och allt.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
haft skulder till och från sen jag flyttade hemifrån. Köpt saker på avbetalning. Som mest nästan trehundratusen. Men just nu bara 9000 kvar som kommer betalas vid nästa lön. Är så stolt över mig själv som lyckades rätta till ekonomin ännu en gång men det svåra är att hålla sig borta från allt som har med lån att göra. Vill leva ett enkelt liv utan massa onödig lyx. Får se hur länge man klarar sig denna gången.. inga lån betyder i praktiken att man kan spara en hel del varje månad men litar fan inte på mig själv..
Kanske smart att investera i dig själv då? Och vad jag menar med det är att söka upp en bra psykolog och jobba just med den biten hos dig själv. Kostar lite - men låt oss säga att du går varannan vecka och den du går till kostar 1500 kr så blir det 3000 kr/mån och så gör du det för endast ett kortare tag. Men med det långsiktiga målet om att hålla dig ifrån gammalt beteende.

Bara en tanke :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Kanske smart att investera i dig själv då? Och vad jag menar med det är att söka upp en bra psykolog och jobba just med den biten hos dig själv. Kostar lite - men låt oss säga att du går varannan vecka och den du går till kostar 1500 kr så blir det 3000 kr/mån och så gör du det för endast ett kortare tag. Men med det långsiktiga målet om att hålla dig ifrån gammalt beteende.

Bara en tanke :)

håller med dig till 100. Finns även gratis hjälp / kurator att gå till. Jag är skriven på beroendekliniken (sen gammalt narkotika missbruk och medecin jag tar nu) jag har fått tid hos dom på tisdag med en kurator :) kostar inget förutom 200 kr kanske men nog inget för mitt högkostnadsskydd täcker.

så tycker du ska vända dig vården/vårdcentralen/psykriatrin. För att få hjälp prata kan ju va nått underläggande som bidrar till beteendet som du inte vet. Kan va skönt få svar kanske hjälp.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
När det kommer att du inte kan spara själv tror du ska bränna pengarna kan du inte ha någon vän/syskon/familj som kan hålla pengarna åt dig? :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Kanske smart att investera i dig själv då? Och vad jag menar med det är att söka upp en bra psykolog och jobba just med den biten hos dig själv. Kostar lite - men låt oss säga att du går varannan vecka och den du går till kostar 1500 kr så blir det 3000 kr/mån och så gör du det för endast ett kortare tag. Men med det långsiktiga målet om att hålla dig ifrån gammalt beteende.

Bara en tanke :)
Du kan få det på remiss och då betalar du bara upp till högkostnadsskyddet.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Du kan få det på remiss och då betalar du bara upp till högkostnadsskyddet.
Absolut - man kan få remiss till kurator, psykolog eller dylikt genom VC eller psykiatrin. Men, ofta får man vänta väldigt länge.
I vissa fall upp till ett år.

Men det är helt klart en poäng att börja där :) Och när man får veta väntetiden så får man avgöra själv om det är värt att köpa privatpsykolisk hjälp för en kortare period :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp