• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snöbollsmetoden

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Vilka här kör snöbollsmetoden? Vilket upplägg har ni valt? De minsta lånen eller de med högst ränta?
Jag kör inte snöbollsmetoden för tillfället men har har gjort det. Betala alltid av de minsta lånen, lönar sig sååå mycket mer än att kötta ett med högst ränta. Bli av med myggorna först som Dave Ramsey säger
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Jag kör inte snöbollsmetoden för tillfället men har har gjort det. Betala alltid av de minsta lånen, lönar sig sååå mycket mer än att kötta ett med högst ränta. Bli av med myggorna först som Dave Ramsey säger
Kul att du också gillar honom, man behöver inte köpa allt han säger, jag ta till mig hans visdom och anpassar den till min situation. Men tycker att han är enormt motiverande!

Jag kör också på de minsta, dock kör jag tre i taget just nu. Det är väldigt tillfredsställande när lån och krediter försvinner. Var lite skeptisk till snöbollsmetoden fr början men nu har jag anammat den och tycker den är väldigt kraftfull när man vill bli av med skulder.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Kul att du också gillar honom, man behöver inte köpa allt han säger, jag ta till mig hans visdom och anpassar den till min situation. Men tycker att han är enormt motiverande!

Jag kör också på de minsta, dock kör jag tre i taget just nu. Det är väldigt tillfredsställande när lån och krediter försvinner. Var lite skeptisk till snöbollsmetoden fr början men nu har jag anammat den och tycker den är väldigt kraftfull när man vill bli av med skulder.
Ja men precis. Han menar ju att genom att betala de lägsta skulderna först så blir du mer motiverad när du ser att någonting faktiskt händer och skulderna försvinner och då behåller man den där "glöden" till skillnad mot att börja med skulder som har högst ränta och kan ta mycket längre tid. Har själv tagit hans financial peace university och har hans bok också, sinnes hur mycket han har hjälpt mig när jag tänker efter
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Ja men precis. Han menar ju att genom att betala de lägsta skulderna först så blir du mer motiverad när du ser att någonting faktiskt händer och skulderna försvinner och då behåller man den där "glöden" till skillnad mot att börja med skulder som har högst ränta och kan ta mycket längre tid. Har själv tagit hans financial peace university och har hans bok också, sinnes hur mycket han har hjälpt mig när jag tänker efter
Mig med!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
@brokoly Är boken på engelska? Eller översatt till svenska? Borde köpt den istället för Hernhags Bli rik på aktieutdelnngar :facejoy:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Vi körde på snöbollsmetoden innan vi fick samlingslån. Den andra metod ni pratade om som handlar om att man tar de med högst ränta kallas för lavinmetoden :)

Tycker personligen att snöbollsmetoden är bäst och de var sån befrielse att stryka en efter en hela tiden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp