• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Släppa skulder, sambo med på kreditkort osv

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
”Modernare” variant av dammsugarförsäljning i form av en svindyr apparat som kan tvätta soffor och mattor osv finns ju. Men det är inte dörrknackning utan ”förbokade kundbesök”. Där förväntas man demonstrera ( och sälja!) den dyra apparaten till släkt och vänner, som i sin tur ska uppge nya namn. Min man hoppade i desperation på ett sådant jobb och lyckades lura på sina föräldrar en dyr apparat som de inte hade behov av. Lönen var enbart provision. Bil och drivmedel fick han (= jag) stå för själv. Jag gick back på detta ( och andra säljjobb som han testade) så till sist ”förbjöd” jag honom att ta den typen av jobb.
Å fan. Jag blev erbjuden söka jobb som det för 17 år sen. Trodde det dött ut.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
625
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Är man desperat nog kan man ju alltid söka telefonförsäljarjobb. Det är en så hög omsättning på personal där att de nästan alltid letar folk. Det är hög omsättning därför att det är bland de värsta jobben som finns, men de betalar ju ofta enligt kollektivavtal och man kan ju göra jobbet (ofta) hemifrån. Är man medveten om att 90% av svararna kommer att skälla på en därför att man ringer och stör i middagen så kanske det kan vara något.
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
49
Poäng
157
Det visar sig att det är jag som står på kreditkortet och är själv helt betalningsansvarig, min sambo har endast ett extrakort så det var ju bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp