• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Släppa alla sms lån

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Jag har följande smslån som är nyttjade men jag har inte pengar att betala..

Ferratum 50000 totalt
Månadskostnad 1920

Gf money 30000 totalt
Månadskostnad 1800

Brixo 80000 totalt
Månadskostnad 4000

Loanstep 25000
Månadskostnad 1000

Fairlo 10000 totalt Syns på UC
Månadskostnad 350

Saldo 5000 totalt
Månadskostnad 250

Totalt 200000:-

Övriga fasta utgifter 32500:-
Inkomst 37000:-

Jag funderar på att inte betala något smslån nästa månad då dessa totalt är en kostnad på 9320:- pengar jag inte har...

Jag har lite frågor angående detta som jag undrar om ni kan hjälpa mig med?

* Hur lån tid tar det innan dessa lån når inkassobolagen?

* Finns det möjlighet att förhandla om avbetalningsplan i så fall tror ni?
Vad är rimligt per månad?

* Får jag något brev på posten eller är det Kivra?

* Påverkas mina övriga lån som syns på UC av detta dvs bolån och blancolån.

De lånen kommer jag betala på som vanligt när jag släpper smslånen.


Tack för era svar från en som går under känns de som...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Det är olika hur fort de hamnar på inkasso, 1-3 månader. De brukar inte gå med på någon betalningsplan utan du gör upp det med inkasso. Det är olika hur mkt de vill ha per månad hos olika inkassobolag. Vet inte riktigt om det blir registrerad missbrukad kredit hos någon av de du har, kanske någon annan kan svara på det. Annars är det bäst att släppa det, betala av och ta aldrig de igen, bäst spärra dig själv hos dem. Kontokrediter är fälla för många eftersom det är så enkelt att ta ut pengar igen. Jag var tvungen att ta ett biancolån för att lösa alla mina och sen spärrade jag mig hos dem. Ferratum spärrar dig de själva när du avslutar konto hos dem.
De flesta skickar i Kivra. Det påverkar inte dina Uc lån förutom att det påverlkar din kreditvärdighet hos Uc om det skulle bli missbrukad kredit , som sagt vet inte riktigt
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Okej jag förstår, så inkasso är en eventuell livlina för mig här.
Vill undvika KF för då åker allt dit och då finns det ingen möjlighet att bo kvar i huset för våra kostnader på bolånet är rätt höga.

Tack för att du tog dig tiden att svara
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
366
Poäng
487
Jag har följande smslån som är nyttjade men jag har inte pengar att betala..

Ferratum 50000 totalt
Månadskostnad 1920

Gf money 30000 totalt
Månadskostnad 1800

Brixo 80000 totalt
Månadskostnad 4000

Loanstep 25000
Månadskostnad 1000

Fairlo 10000 totalt Syns på UC
Månadskostnad 350

Saldo 5000 totalt
Månadskostnad 250

Totalt 200000:-

Övriga fasta utgifter 32500:-
Inkomst 37000:-

Jag funderar på att inte betala något smslån nästa månad då dessa totalt är en kostnad på 9320:- pengar jag inte har...

Jag har lite frågor angående detta som jag undrar om ni kan hjälpa mig med?

* Hur lån tid tar det innan dessa lån når inkassobolagen?

* Finns det möjlighet att förhandla om avbetalningsplan i så fall tror ni?
Vad är rimligt per månad?

* Får jag något brev på posten eller är det Kivra?

* Påverkas mina övriga lån som syns på UC av detta dvs bolån och blancolån.

De lånen kommer jag betala på som vanligt när jag släpper smslånen.


Tack för era svar från en som går under känns de som...
Det tar som längst 3 månader innan dina förfallna betalningar hamnar hos inkasso.
Det går nog att förhandla med något lån men sms lånen brukar vara restriktiva med det rent generellt du kommer att kunna förhandla med inkasso bolagen om en betalplan.Breven kommer att komma mestadels på Kivra men med vanliga posten också.Särskilt om du råkar ut för en missbrukad kredit.
Du ser om dom kan ge dig en missbrukad kredit i deras villkor.När jag tittar på dina lån du specificerat vet jag att det står i Brixo, Fairlo samt GF moneys villkor utan att ha tittat i dom andra villkoren. Dina övriga lån påverkas inte utan det är din kreditvärdighet som kommer påverkas av betalningsanmärkningar framöver.
 

Peru

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Okej jag förstår, så inkasso är en eventuell livlina för mig här.
Vill undvika KF för då åker allt dit och då finns det ingen möjlighet att bo kvar i huset för våra kostnader på bolånet är rätt höga.

Tack för att du tog dig tiden att svara
Jag hade en kredit på 30000 som var månads kostnad på 4700 släppte den till inkasso och där fick jag avbetalning på 3000 istället.
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Ja jag vet inte riktigt alla vad jag ska ta mig till...
Dessa lån ligger på ca 9000:- kan jag få ner den totala kostnaden till 3000:- så går det ihop sig. Får leva otroligt snålt men har tagit ett extrajobb för att kunna buffra upp. Men jag lyckas inte få ut över 9000:- på extrajobbet då timlönen är 113kr h..
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Om dessa lån kostar dig i dagsläget 9000 kr/mån så finns det inga garantier att du får lägre summa när de kommer till Inkasso. Det kan bli mindre men det kan bli mer. Inkassobolagen har blivit hårdare de senaste åren.
Jag hade valt först att släppa 2-3 st och se vad jag får för avbetalningsplaner och sen ev släppa resten.

Tror ngn här har sagt att Brixo ger anmärkning, annars hade jag släppt den då den kostar så mkt per månad.

Funderar du på löneutmätning eller vad är planen? För om du siktar på löneutmätning är det bara att släppa allt.
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Jag är orolig för mitt jobb om löneutmätning är min sista utväg.. jobbar inom ekonomi och hanterat bankfiler på höga belopp.
Ser liksom ingen annan utväg egentligen men vågar inte släppa allt för jag är orolig för vad som sker med huset och jobbet då..
Förbehållsbeloppet är för lågt för att räcka till huslån/driftkostnader (läste på kronofogdens hemsida att det är ca 22000 för 3 barn och 2 vuxna)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Kan du få ett samlingslån på 100 k och betala bort Brixo och ngt mer?
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Ne jag får inga lån alls..är fast i ett märkt litet hål känns de som där jag inte alls kan komma på fler lösningar. Mår fruktansvärt dåligt över detta
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp