• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring till KF

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Hej!
Jag undrar om skatteåterbäringen går till KF om man har pågående mål hos KF. Alltså inte fått något utslag på någon skuld än. Jag har pågående hos KF från Lumify och Credifi, men då jag har fått avbetalningsplan med dessa så har de inte begärt verkställighet utan det ligger kvar som pågående.
Får jag ut min skatteåterbäring eller går det till KF ändå, trots att det inte finns något utslag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Om du inte har fått något papper om löneutmätning eller skuld att betala så kommer du få din skatteåterbäring såvida du inte får något brev om inkomstuppgifter från kfm denna månaden. Om du får ett sådant så har du ju 14 att skicka in uppgifterna sen brukar det ta tid innan de meddelar för löneutmätning
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Okej, så då kanske jag kan få min skatteåterbäring då. Får hålla tummarna.
 

Kille95

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Du kommer att få skatteåterbäringen så du behöver ej oroa dig
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Du kommer att få skatteåterbäringen så du behöver ej oroa dig
Det är ju stor risk att det blir en förändring i statusen hos kfm innan skatteåterbäringen kommer så att "lova" det är kanske inte så det blir.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 771
Mottagna reaktioner
13 044
Poäng
10 087
Om du inte har fått något papper om löneutmätning eller skuld att betala så kommer du få din skatteåterbäring såvida du inte får något brev om inkomstuppgifter från kfm denna månaden. Om du får ett sådant så har du ju 14 att skicka in uppgifterna sen brukar det ta tid innan de meddelar för löneutmätning
Men alltså, utmätning av överskjutande skatt har ingenting med löneutmätning att göra och den kan absolut utmätas utan att det kommit papper om löneutmätning.
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Men alltså, utmätning av överskjutande skatt har ingenting med löneutmätning att göra och den kan absolut utmätas utan att det kommit papper om löneutmätning.
Men om jag har en betalplan som jag sköter med i det här fallet Credifi och Lumify, där ärendet är pågående pga att dom inte begär att KF ska göra utslag. Kan min skatteåterbäring ändå gå till dom skulderna via KF?
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
6
Poäng
41
Det är ju stor risk att det blir en förändring i statusen hos kfm innan skatteåterbäringen kommer så att "lova" det är kanske inte så det blir.
Fast det blir ju ingen förändring i statusen så länge Lumify och Credifi inte begär om utslag? Och det ska dom ju inte göra så länge jag sköter min avbetalningsplan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp