• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ska jag fortsätta kämpa el släppa

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Helt onödigt tjafs i flera inlägg :axelryck:
Kolla i villkoren på långivaren står det under Finansinspektionens tillsyn (alla) så är mitt inlägg #20 korrekt. Skillnad på kan och väljer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 217
Mottagna reaktioner
833
Poäng
717
Jag vet inte hur jag ska göra längre håller på.o trixar och tänkte fråga lite
Kan man få bort AG på lån ? Så man kan betala dem manuellt ?
Om man t ex släpper brixo till inkasso så ger det alltså misskött kredit ?
Är avbetalningsplan via inkasso svårt att få ?
Vilket inkassobolag har Brixo ? Kommer inkassokraven i Kivra el via post ?
 

Jena

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
23 September 2023
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Du kan ta bort AG på bankens sida el ev på den sida där det dras ifrån. Och såklart betala manuellt.
Jag som startade denna tråden har släppt kanske 7 olika krediter till inkasso och har fått ok betalplaner.
Min kredit från Merax (Brixo) gick till Sileo och än har jag inte fått missbrukad kredit nånstans tror jag? Var kan man se det?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 217
Mottagna reaktioner
833
Poäng
717
Du kan ta bort AG på bankens sida el ev på den sida där det dras ifrån. Och såklart betala manuellt.
Jag som startade denna tråden har släppt kanske 7 olika krediter till inkasso och har fått ok betalplaner.
Min kredit från Merax (Brixo) gick till Sileo och än har jag inte fått missbrukad kredit nånstans tror jag? Var kan man se det?
Tack Jena för utförligt svar. Då får jag kolla detta med borttag av AG.
Fick du inkassokraven med posten el via Kivra ?
Du fick alltså en ok betalplan för Meraxlånet ? Brixo ?
Tack så mycket för bra infon
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Jag vet inte hur jag ska göra längre håller på.o trixar och tänkte fråga lite
Kan man få bort AG på lån ? Så man kan betala dem manuellt ?
Om man t ex släpper brixo till inkasso så ger det alltså misskött kredit ?
Är avbetalningsplan via inkasso svårt att få ?
Vilket inkassobolag har Brixo ? Kommer inkassokraven i Kivra el via post ?
Du kan ju ta bort autogiro och inte betala din faktura och sen pröva och ringa upp företaget och försöka få till en tillfällig betalplan med företaget istället för att göra det med inkasso. Du kanske redan har gjort föregående utan att få till en fungerande lösning för dig.
Enligt Brixo:s vilkor kan dom ge dig en misskött kredit när din kredit är uppsagd och vanligast är att du får inkassokravet på Kivra.Finns dock undantag ibland så har du inte själv angivit att företaget ska skicka genom Kivra och då kan det dyka upp i vanliga postgången.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 217
Mottagna reaktioner
833
Poäng
717
Du kan ju ta bort autogiro och inte betala din faktura och sen pröva och ringa upp företaget och försöka få till en tillfällig betalplan med företaget istället för att göra det med inkasso. Du kanske redan har gjort föregående utan att få till en fungerande lösning för dig.
Enligt Brixo:s vilkor kan dom ge dig en misskött kredit när din kredit är uppsagd och vanligast är att du får inkassokravet på Kivra.Finns dock undantag ibland så har du inte själv angivit att företaget ska skicka genom Kivra och då kan det dyka upp i vanliga postgången.
Tack har Kivra men måste man be speciellt ange att inkassobolaget ska skicka via Kivra ? Trodde att har man kivra skickas det automatiskt via Kivra. Ska kontakta Brixo och försöka få till en avbetalningsplan.
Vet du om det blir missbrukad kredit via UC för Brixo lån trots att de inte rapporterar till UC ?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Tack har Kivra men måste man be speciellt ange att inkassobolaget ska skicka via Kivra ? Trodde att har man kivra skickas det automatiskt via Kivra. Ska kontakta Brixo och försöka få till en avbetalningsplan.
Vet du om det blir missbrukad kredit via UC för Brixo lån trots att de inte rapporterar till UC ?
Vissa företag är inte anslutna till Kivra då kommer det ju i vanliga postgången du kan ju välja också att bara ha myndighetspost från Kivra då kommer ju allt det andra i vanliga postgången du får helt enkelt gå in på dina inställningar och titta efter.

Har ingen egen erfarenhet av Brixo men finns användare här som fått missbrukad kredit från Brixio förut.I Brixo:s villkor står det att Brixo kan anmäla en till missbruksregistret.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 217
Mottagna reaktioner
833
Poäng
717
Vissa företag är inte anslutna till Kivra då kommer det ju i vanliga postgången du kan ju välja också att bara ha myndighetspost från Kivra då kommer ju allt det andra i vanliga postgången du får helt enkelt gå in på dina inställningar och titta efter.

Har ingen egen erfarenhet av Brixo men finns användare här som fått missbrukad kredit från Brixio förut.I Brixo:s villkor står det att Brixo kan anmäla en till missbruksregistret.
Ok tack då vet jag. Ska kontakta dem om en avbetalningsplan om det går under en tid. Prövar det först
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
657
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Ok tack då vet jag. Ska kontakta dem om en avbetalningsplan om det går under en tid. Prövar det först
Ja det kan du göra på flera av dina lån/krediter ifall du har många.I dom flesta fall lär du dock ligga efter med en betalning för att dom ska gå med på en tillfällig betalplan.Lycka till när du ringer!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 217
Mottagna reaktioner
833
Poäng
717
Ja det kan du göra på flera av dina lån/krediter ifall du har många.I dom flesta fall lär du dock ligga efter med en betalning för att dom ska gå med på en tillfällig betalplan.Lycka till när du ringer!
Lyckades med en på 4 mån och lyckades få en betalfri månad på ett annat stålle
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp