• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sex låneförmedlare granskas – krävs på sina telefonmanus

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Konsumentverket har tidigare riktat kritik mot kreditbolag som bombarderar konsumenter med marknadsföring.

Nu inleder de även en granskning mot bland andra låneförmedlarna Zmarta och Sambla.

– Det handlar om några av de bolag som anmälts flest gånger under de senaste två åren, säger Emelie Rogner, jurist på Konsumentverket.

https://www.aftonbladet.se/minekono...a-flera-lanebolag-granskas-av-konsumentverket

Det är väl ändå på tiden. Vem vet, då kanska man kan lämna ut sitt vanliga telefonnummer till bolagen i framtiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 556
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787
Har någon av de där som ringer mig varje vecka och tjatar..
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
623
Mottagna reaktioner
712
Poäng
647
Vet inte om det bara är jag som gjort det, men när det var på tapeten att söka lån uppgav jag ett gammalt kontantkortsnummer. Nu, månader senare, när jag slår på den gamla telefonen som det SIM-kortet sitter i så kommer det alltid upp en drös med "missade samtal".
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Håll ut ! Om 5 år finns det inga människa på d de där kontoren ändå, allt sköts via A.I utom bolån då
Iaf hoppas jag det !
För min egen del tycker jag inte om det alla gånger att allt digitaliseras för servicen blir så mycket sämre då och ibland behöver vi fråga och få hjälp faktiskt
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Håll ut ! Om 5 år finns det inga människa på d de där kontoren ändå, allt sköts via A.I utom bolån då
Iaf hoppas jag det !
I världens mest byråkratiska överförmyndarland kommer datorer aldrig att få handlägga lån. Det är lika troligt som att Systembolaget inför öl-automater.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 773
Poäng
1 277
I världens mest byråkratiska överförmyndarland kommer datorer aldrig att få handlägga lån. Det är lika troligt som att Systembolaget inför öl-automater.
Vi skulle inte få plocka vår egen alkohol heller. Handla över disk var melodin. Stå och säga "3 st 6548, tack" och snällt vänta.
Det avskaffades.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Vi skulle inte få plocka vår egen alkohol heller. Handla över disk var melodin. Stå och säga "3 st 6548, tack" och snällt vänta.
Det avskaffades.
Jag tänkte mer på automater som är öppna dygnet runt, som i Japan. Men vem vet, kanske klipper staten navelsträngen nån gång.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 556
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787
I världens mest byråkratiska överförmyndarland kommer datorer aldrig att få handlägga lån. Det är lika troligt som att Systembolaget inför öl-automater.
Det handläggs lån utan mänsklig påverkan redan nu
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp