• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sevenday slutar med lån

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Köpa fordringar möjligen. Bara driva inkasso behöver man väl inte bygga kapital för?
Ja precis. Köpa fodringar... Uppdragsinkasso är nog som du säger mer kapitalsnålt. Dock osäker om även de säljer fordringarna, annars får ju "kunden" ligga ute med stora belopp över lång tid. Inte så optimalt för många verksamheter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 459
Poäng
8 917
Har Remember också pausat utlåning? Det har jag missat.

Snart är det bara storbankerna kvar, Wästgöta, Sevenday, Remember var ju ändå ganska vanliga aktörer här på forumet åtminstone.
 

GretaGris

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Någon som nyss fått utbetalt från dom? Ansökte för en vecka sen och såg meddelandet idag att dom slutar med utlåning. Ringde och frågade vad som händer med mitt lån och fick skicka in bild på körkort och svara på nån fråga. Handläggaren sa att mitt lån kommer behandlas i turordning och att beslutet om att inte fortsätta med utlåning inte påverkar pågående ansökningar. Känns ändå så där... vill och kan inte vänta hur länge som helst heller.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 565
Mottagna reaktioner
12 923
Poäng
9 787
Har Remember också pausat utlåning? Det har jag missat.

Snart är det bara storbankerna kvar, Wästgöta, Sevenday, Remember var ju ändå ganska vanliga aktörer här på forumet åtminstone.
Det står på deras hemsida att det går söka lån, hos remember alltså.
Bank norwegian är jag förvånad att dom håller sig flytande.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Har Remember också pausat utlåning? Det har jag missat.

Snart är det bara storbankerna kvar, Wästgöta, Sevenday, Remember var ju ändå ganska vanliga aktörer här på forumet åtminstone.
Jag var i kontakt med remember gällande en kollega i januari då gick det ej ansöka o dom stoppade det en kort period. Oklart varför men ser ansökan är igång igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 565
Mottagna reaktioner
12 923
Poäng
9 787
Har BN stora förluster? Många ärenden som gäller BN?
Ja jag tycker jag ser det ganska ofta, ofta med minst 350k i kapital. Gärna ett kreditkort på 50-100 samtidigt
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Någon som nyss fått utbetalt från dom? Ansökte för en vecka sen och såg meddelandet idag att dom slutar med utlåning. Ringde och frågade vad som händer med mitt lån och fick skicka in bild på körkort och svara på nån fråga. Handläggaren sa att mitt lån kommer behandlas i turordning och att beslutet om att inte fortsätta med utlåning inte påverkar pågående ansökningar. Känns ändå så där... vill och kan inte vänta hur länge som helst heller.
Snart blir det 2 veckor för mig sedan jag signerade avtalet och skickade in allt. Har inte hänt något sen dess. Jag börjar tappa hoppet och tror att det blir avslag.
 

GretaGris

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Snart blir det 2 veckor för mig sedan jag signerade avtalet och skickade in allt. Har inte hänt något sen dess. Jag börjar tappa hoppet och tror att det blir avslag.
Okej, jag ringde dom igår och tryckte på och fick efter 2 samtal smset att pengarna är utbetalda. Står att det ska ta 1-3 bankdagar för pengarna att komma in. Kollade nyss och inget än men ska kolla efter lunch igen.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Okej, jag ringde dom igår och tryckte på och fick efter 2 samtal smset att pengarna är utbetalda. Står att det ska ta 1-3 bankdagar för pengarna att komma in. Kollade nyss och inget än men ska kolla efter lunch igen.
Hur gick det?
Jag ringde först till lendo och de sa att Svenday har för tillfället långa handläggningstider. Testade sen att ringa till de men kom aldrig fram.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp