• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Santander kreditupplysning

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Har aldrig sett en sån detaljerad kreditupplysning som den min sambo fick fr Santander i samband med ett köp av vitvaror för under 20 k kr.
Väldigt detaljerad information, Csn är med och även bolån med antal medlåntagare, övertrassering (0 i hans fall), även rubriker som Nyckeltal kreditregistret, Förändring av skuldsättning 12 månader, Nya och lösta krediter sen nov 23, Sumering etc etc etc.
Uc:n är på fem sidor totalt.

Jag har inte fått ngt uc taget på mig på flera år så kanske därför jag inte har hängt med i hur uc fördjupats. Men undrar lite om man söker säg ett lån på 250 k kr så antar jag att man tar samma sort Uc (kan inte tänka mig att det finns mer utförligt uc) som för en kredit på 17 k?

Men det finns säkert fortf olika uc så även sådana som visar mindre info.
Min sambo har 0,50 på uc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
199
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Har aldrig sett en sån detaljerad kreditupplysning som den min sambo fick fr Santander i samband med ett köp av vitvaror för under 20 k kr.
Väldigt detaljerad information, Csn är med och även bolån med antal medlåntagare, övertrassering (0 i hans fall), även rubriker som Nyckeltal kreditregistret, Förändring av skuldsättning 12 månader, Nya och lösta krediter sen nov 23, Sumering etc etc etc.
Uc:n är på fem sidor totalt.

Jag har inte fått ngt uc taget på mig på flera år så kanske därför jag inte har hängt med i hur uc fördjupats. Men undrar lite om man söker säg ett lån på 250 k kr så antar jag att man tar samma sort Uc (kan inte tänka mig att det finns mer utförligt uc) som för en kredit på 17 k?

Men det finns säkert fortf olika uc så även sådana som visar mindre info.
Min sambo har 0,50 på uc.
Borde va samma, dock bör kreditreglerna vara hårdare på 250k än 17k då det är en större risk för banken.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 765
Mottagna reaktioner
1 011
Poäng
867
Har billånet via Santander.
Har aldrig sett en sån detaljerad kreditupplysning som den min sambo fick fr Santander i samband med ett köp av vitvaror för under 20 k kr.
Väldigt detaljerad information, Csn är med och även bolån med antal medlåntagare, övertrassering (0 i hans fall), även rubriker som Nyckeltal kreditregistret, Förändring av skuldsättning 12 månader, Nya och lösta krediter sen nov 23, Sumering etc etc etc.
Uc:n är på fem sidor totalt.

Jag har inte fått ngt uc taget på mig på flera år så kanske därför jag inte har hängt med i hur uc fördjupats. Men undrar lite om man söker säg ett lån på 250 k kr så antar jag att man tar samma sort Uc (kan inte tänka mig att det finns mer utförligt uc) som för en kredit på 17 k?

Men det finns säkert fortf olika uc så även sådana som visar mindre info.
Min sambo har 0,50 på uc.
Har Santander billån (togs 2022). UC ja men inte alls så omfattande utan en "vanlig" UC. Men kan ju ändrats sen dess.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Har billånet via Santander.

Har Santander billån (togs 2022). UC ja men inte alls så omfattande utan en "vanlig" UC. Men kan ju ändrats sen dess.
Vi tog lån till att köpa bil hos Ica banken och sen har vi ju en del andra lån men aldrig sett en liknande uc men som du säger det har säkert ändrats.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp