• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån.

Tilia

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 April 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej på er alla!
Jag ska söka samlingslån i Januari och tänkte då söka på ett samlingslån på 350k
Jag kommer i Januari ha även om jag räknat rätt ha 7 förfrågningar som är mer än 9 månader gamla.
Jag har 5 olika lån på cirka 200k
Samt privatlån till en nära vän på 150K
Min deklaration detta år var 405k.
Jag undrar hur mina förutsättningar ser ut och om jag kommer lycka få ett samlingslån?
Hur såg era förutsättningar ut och hur mycket fick ni i samlingslån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Hej på er alla!
Jag ska söka samlingslån i Januari och tänkte då söka på ett samlingslån på 350k
Jag kommer i Januari ha även om jag räknat rätt ha 7 förfrågningar som är mer än 9 månader gamla.
Jag har 5 olika lån på cirka 200k
Samt privatlån till en nära vän på 150K
Min deklaration detta år var 405k.
Jag undrar hur mina förutsättningar ser ut och om jag kommer lycka få ett samlingslån?
Hur såg era förutsättningar ut och hur mycket fick ni i samlingslån?
Vad ligger du på i UC betyg
7 ff är rätt mycket ändå under 12 månader i UC ögon har jag läst
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Jag tänker också att Januari är väldigt långt bort ändå. Mycket kan hända fram tills dess så omöjligt och säga.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Min UC riskprognos ligger just nu på 1,9 vet inte riktigt så mycket om de, stod när jag loggade in!
Det är en uppskattning på hur stor risk det är för att du ska få en betalningsanmärkning under de kommande 12 månaderna och delas in i fem kategorier utmärkt, mycket bra, bra, mindre bra och svag. Du ligger i riskklassen bra (1,0-4,0) ju mindre procenten är desto bättre dvs det kan finnas en något ökad, men fortfarande hanterbar, risk för potentiella betalningsproblem i ditt fall.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Oj, blir förvånad att du har så bra betyg trots (minst) 7 ff. Varför ska du vänta till januari? Med så ”bra” UC tror jag att du har iaf 50/50 möjlighet att bli beviljad redan nu. Men, om jag får fråga, de 7 förfrågningarna som du då måste ha fått Jan-April i år -vad var de för och, om de var för lån - blev du beviljad lånen (samt varför/varför inte). Den informationen skulle hjälpa att bedöma dina förutsättningar och chans att få lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp