• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån trots hög belåning?

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Hej, grattis!
Vart sökte du samlingslån? Är också högt belånad ca 300000 (240000 av dessa är jag medlånetagare på) mer än du och har 80000:- mindre lön.
Har sökt på axo men fick nej..
Tack! Sökte via Lendo. Axo har väl samarbete med samma banker som Lendo så tror det bästa är att vänta tills du har väldigt bra kreditbetyg. Vad har du idag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Nu ligger jag på 3,3 efter denna uc som togs på axo, hade behövt hitta en lösning för mina 200000 som totalt ligger på ca 9000 varje månad.
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Nu ligger jag på 3,3 efter denna uc som togs på axo, hade behövt hitta en lösning för mina 200000 som totalt ligger på ca 9000 varje månad.
Jag hade provat att ringa till Axo och fråga om det går att sänka beloppet du sökte på och kanske då få något erbjudande. Kan du samla några mindre lån och få ner månadskostnaden
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Jag ringde axo och tyvärr var de inte så behjälpliga, handläggaren uttryckte att han inte visste varför jag inte fått något erbjudande. Strax därefter fick jag en länk där det framgick att jag kunde ta stöd av en medlånenetagare. Men 2 dagar efter ansökan ringde jag själv in då jag inte fått något svar. Kanske ska ringa imorgon och sänka beloppet? 200000 hade hjälpt mig för det är alla sms lån på ca 9000
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Lendo är mkt böttre än Axo och övriga förmedlare. Det enda som är dåligt är att de har Banky
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Så typiskt borde sökt via lendo då, nu kan jag ju inte säga igen med en färsk uc från axo. Kommer se konstigt ut va?
Funderar på om det finns någon annan möjlighet att få loss pengar så jag kan släcka något och klara av den höga kostnaden på 9000 per månad
 

Tilia

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 April 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!
Jag har skrivit här innan och tänkte ställa lite frågor för att se om någon har koll på saker och ting?
Jag har för tillfället 5 lån som jag skulle vilja samla till ett större samlingslån.
Lånen jag har är-
Tryggkredit 25k
Ferratum 30k
Svea 48k
Banky 70k

och har även ett privatlån till en anhörig på 150k så ungefär 330k i lån.
Frågan jag har nu är hur stor chans jag kommer ha till lån i Januari.
Jag kommer då ha 7 förfrågningar som är mer än 9 månader gamla och inget mer efter de, inga betalningsanmärkningar.
Min årsinkomst deklarerad för 2023 är 405k.
Tro ni det finns möjlighet till samlingslån?
Samt om man borde söka på två olika långeförmedlare så exempelvis ena på 200k och andra förmedlare på 150?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 884
Mottagna reaktioner
1 650
Poäng
1 117
Hej!
Jag har skrivit här innan och tänkte ställa lite frågor för att se om någon har koll på saker och ting?
Jag har för tillfället 5 lån som jag skulle vilja samla till ett större samlingslån.
Lånen jag har är-
Tryggkredit 25k
Ferratum 30k
Svea 48k
Banky 70k

och har även ett privatlån till en anhörig på 150k så ungefär 330k i lån.
Frågan jag har nu är hur stor chans jag kommer ha till lån i Januari.
Jag kommer då ha 7 förfrågningar som är mer än 9 månader gamla och inget mer efter de, inga betalningsanmärkningar.
Min årsinkomst deklarerad för 2023 är 405k.
Tro ni det finns möjlighet till samlingslån?
Samt om man borde söka på två olika långeförmedlare så exempelvis ena på 200k och andra förmedlare på 150?
Jag personligen tror inte att lån i Januari kommer vara några problem. Men det är viktigt att se till att du har 0 UC förfrågningar för störst chans och det resulterar i bättre kreditbetyg/bättre ränta än om du har ex 2 förfrågningar.

Jag hade nog inte sökt via förmedling i detta fallet. Jag hade gått med i facket om du inte är det i Juni, för när man vart med i facket i 6 månader så får man ta ett medlemslån. Dessa brukar ofta ha bättre ränta än via ex Lendo. Men om du söker 350.000 så dela inte upp det på 2 lån, utan att ta allt i samma ansökan.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Spelar det någon till om en ff är 6 månader eller 5 på betyget om man enbart går på det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp