• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Privatleasing i dagens högränteekonomi

Anaphase

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hallå allesammans.
Har läst igenom flertalet trådar där flera har blivit beviljade leasing/lån trots många förfrågningar och vissa även med betalningsanmärkningar.

Skillnaden har dock varit datumet. Vi kan inte påsåt att det är lika lätt idag med Riksbankens höga ränta och bankernas pressade kalkyler.

Till frågorna, svara gärna med dina ekonomiska bakgrund:

- Vem har fått beviljat privatleasing efter 23 november 2023 och var då?
- Vem har blivit nekad privatleasing efter 23 november 2023 och var då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag tycker inte det verkar ha blivit så mycket svårare att leasa. Vet rätt många som i närtid har fått igenom leasing, men tror såklart att dom har haft ordning i sin plånbok… ;)
Här på forumet, så vet jag att @Ny2018 alldeles nyligen fick igenom privatleasing… Förhoppningsvis vill hen bistå med sina förutsättningar…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Privatleasing verkar inte vara några större krav kring
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Jag tycker inte det verkar ha blivit så mycket svårare att leasa. Vet rätt många som i närtid har fått igenom leasing, men tror såklart att dom har haft ordning i sin plånbok… ;)
Här på forumet, så vet jag att @Ny2018 alldeles nyligen fick igenom privatleasing… Förhoppningsvis vill hen bistå med sina förutsättningar…
Årsinkomst 2022 535 000 kr, årsinkomst 2023 kommer att bli 590 000 kr.
Anmärkningar 0, anmärkning skuldsanering försvann natten mellan 26-27/11-2023
Synliga krediter på UC, två stycken på totalt 2500 kr, dessa ingick i min skuldsanering men ej blivit borttagna. Belopp beviljade på de två är 9000 kr men 2500 kr är utnyttjade.

Beviljad leasing via DNB-bank 27/11, 16 timmar efter avslutad skuldsanering.
Nödlösning då jag tog tåg och cykel till jobbet sedan maj och detta fungerade inte som det ska. Tog bara 18-månaders leasing och tanken är att köpa en bil kontant efter det.
 
Senast ändrad:

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Volkswagen och BMW kör Bisnode. Har få förfrågningar och hyfsad inkomst så bör det gå vägen.
 

Anaphase

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Intressant info. Nu har @Ny2018 en relativt ordnad ekonomi men vore intressant att se hur det har gått för andra som dyker upp med massa FF och även med anmärkningar.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Intressant info. Nu har @Ny2018 en relativt ordnad ekonomi men vore intressant att se hur det har gått för andra som dyker upp med massa FF och även med anmärkningar.
Ja, plötsligt händer det. -:)
Lite sjukt att fram till 27:e November ansågs jag vara en ekonomisk idiot och kunde inte ens få upp något kreditbetyg men efter det mycket hög kreditvärdighet. Surrealistiskt.
 

Anaphase

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ingen annan som vill dela med sig?

Jag privatleasar inte pga tjänstebil men kan dela med mig av min ekonomiska bakgrund. Väntar tills min anmärkning går ut innan jag söker om privatleasing. Sett att just anmärkning är ett stort nej oavsett ekonomi.

2023: >950k uppskattat
2022: 875k
2 FF
1 anmärkning på 100 kr från Transportstyrelsen strax 3 år gammal (kvar i UC till slutet på januari 2024)
Inget skuldsaldo/sanering/historiskt skuldsaldo
UC: 1,4
D&B (Bisnode): 6 / kreditvärdig
Bolån: 2 miljoner
CSN: 70k
Övriga lån/krediter: inga

EDIT: Jag har två jobb (långtidsuthyrd konsult + eget). @Perrrr tycker att man skryter om man delar sin inkomst.
 
Senast ändrad:

Perrrr

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Ingen annan som vill dela med sig?

Jag privatleasar inte pga tjänstebil men kan dela med mig av min ekonomiska bakgrund. Väntar tills min anmärkning går ut innan jag söker om privatleasing. Sett att just anmärkning är ett stort nej oavsett ekonomi.

2023: >950k uppskattat
2022: 875k
2 FF
1 anmärkning på 100 kr från Transportstyrelsen strax 3 år gammal (kvar i UC till slutet på januari 2024)
Inget skuldsaldo/sanering/historiskt skuldsaldo
UC: 1,4
D&B (Bisnode): 6 / kreditvärdig
Bolån: 2 miljoner
CSN: 70k
Övriga lån/krediter: inga

varför dela detta i denna tråden, har inte med någonting att göra. Du ville nog bara visa din inkomst din pajas!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp