• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Panta guld

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 983
Mottagna reaktioner
1 066
Poäng
867
Att de inte tar emot ”damsmycken” stämmer inte. Inte för mig iaf. Och guldpriset de betalar är absolut ok.
Vadå stämmer inte? Jag fick ett tok-nej när jag inte hade papper på att jag fick sälja dessa. Det är fakta. Sen fick jag 500 mindre där för resterande guld än på annat ställe. Deras ”låneerbjudande” är ofta skämmigt låga. Nog för att det är en pantbank men det finns överlägset bättre ställen. Iaf i min stad (modell större).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Vadå stämmer inte? Jag fick ett tok-nej när jag inte hade papper på att jag fick sälja dessa. Det är fakta. Sen fick jag 500 mindre där för resterande guld än på annat ställe. Deras ”låneerbjudande” är ofta skämmigt låga. Nog för att det är en pantbank men det finns överlägset bättre ställen. Iaf i min stad (modell större).
Ok, inte min erfarenhet men var det så för dig så är det ju så. Upp till var och en om man vill panta.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Hej,
Tar upp en gammal tråd.
Funderar på att panta lite ärvda smycken för behöver pengar.
Någon som testat det på senaste tiden och kan berätta lite hur det går till?
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Gå till en seriös pantbank, typ Sefina.
Man bara ställer sig i kön, lämnar fram det man har, dom kollar om det är äkta och väger det.
Sen säger dom att du kan låna X kr på det. Du kan välja vilket belopp du vill upp till det do säger.
Du får skriva under och får pengarna på swish på en gång.
Tar max 5 minuter.

Sen när du ska lösa in det går du tillbaka med det kvitto du fick, betalar vad du är skyldig (tillkommer givetvis ränta) och du får tillbaka dina grejer.

Vet man att det kommer in pengar och man kan avvara vissa saker en period så är det att föredra än att ta smslån om du frågar mig. Dessutom, där kan man låna oavsett vilka övriga skulder eller anmärkningar man har.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Gå till en seriös pantbank, typ Sefina.
Man bara ställer sig i kön, lämnar fram det man har, dom kollar om det är äkta och väger det.
Sen säger dom att du kan låna X kr på det. Du kan välja vilket belopp du vill upp till det do säger.
Du får skriva under och får pengarna på swish på en gång.
Tar max 5 minuter.

Sen när du ska lösa in det går du tillbaka med det kvitto du fick, betalar vad du är skyldig (tillkommer givetvis ränta) och du får tillbaka dina grejer.

Vet man att det kommer in pengar och man kan avvara vissa saker en period så är det att föredra än att ta smslån om du frågar mig. Dessutom, där kan man låna oavsett vilka övriga skulder eller anmärkningar man har.
Vet du ungefär hur lång tid man får låna på?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 310
Mottagna reaktioner
783
Poäng
677
Jag har haft guldsmycken pantsatta på Sefina i flera år. Man får betala ränta, var 3e månad. Betalar man inte så säljer dom smyckena. Så länge du betalar räntan kan du köpa tillbaka dina saker när du vill.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 899
Mottagna reaktioner
1 886
Poäng
1 277
Jag har haft guldsmycken pantsatta på Sefina i flera år. Man får betala ränta, var 3e månad. Betalar man inte så säljer dom smyckena. Så länge du betalar räntan kan du köpa tillbaka dina saker när du vill.
Jag hade mina vigselringar där i många år. Det tar ytterligare en eller två månader efter de 3 innan det faktiskt går till försäljning.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Ja det går inte till försäljning utan att man får flera chanser att lösa ut det
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Jag undrar hur om det är värt att gå dit. Jag har två smycken som jag ärvt. De är på 18 kvadrat och väger kanske 4-5 gram vardera. De har stämplar båda två
Jag undrar hur mycket det kan bli om det är någon mening?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp