• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omprövning reseavdrag

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Inte hört någonting om mina reseavdrag, skickade in omprövning den 9e.
står att den är mottagen men inget händer.
blir ju orolig att man är uttagen för granskning haha.
Ni som fått klart har ni fått Kivra eller står det någonstans på Skatteverkets sida när ni loggar in bara?
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Jag har inte heller hört något men gjorde omprövning pga underskott av kapital.
Fick utbetalt i april och gjorde omprövning 9/4.
 

Puhaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 April 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Någon annan som fått beslut på ändring av reseavdragen / skatten? Ingen har blivit granskat? Verken ni som skickade in reseavdragen i samband med deklarationen eller ni som fick pengarna i april och den skickade in ändringen? Trodde fler skulle bli granskade
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Någon annan som fått beslut på ändring av reseavdragen / skatten? Ingen har blivit granskat? Verken ni som skickade in reseavdragen i samband med deklarationen eller ni som fick pengarna i april och den skickade in ändringen? Trodde fler skulle bli granskade
Har inte heller hört något.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Skickade in mitt den 18e april och ej hört något.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Såg längre bak i tråden att någon skrev det skulle ta 8 veckor att handlägga. Om det då tar 8 veckor per omprövning så innebär det 32 veckor totalt för mig då jag skickade in för 4 inkomstår. Lär inte bli några pengar det här året då
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Såg längre bak i tråden att någon skrev det skulle ta 8 veckor att handlägga. Om det då tar 8 veckor per omprövning så innebär det 32 veckor totalt för mig då jag skickade in för 4 inkomstår. Lär inte bli några pengar det här året då
Jag skickade in för 5 inkomstår den 17 eller 18 april. Inte hört något än. Jag kontaktade dem och de hade mottagit mina omprövningar iaf. Det var bara att vänta enligt personen.
 

Jane

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
22 Januari 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Såg längre bak i tråden att någon skrev det skulle ta 8 veckor att handlägga. Om det då tar 8 veckor per omprövning så innebär det 32 veckor totalt för mig då jag skickade in för 4 inkomstår. Lär inte bli några pengar det här året då
Jag har också skickat in omprövning för flera år men enligt skatteverket så är det 8 veckor totalt. Alltså inte per inkomstår utan de tar hela din omprövning samtidigt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp