• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån Pjum?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Kan vara ett sätt att visa till kredit institut att efterfrågan för krediter finns så det lockar bankerna att höja deras kredit.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Har någon hört något från pjum angående getdivide krediten? Skulle gå över idag. Kan ej logga in på divide länge. Kontot är nedstängt. Hur är det för er?
Ser inget hos pjum
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Har någon hört något från pjum angående getdivide krediten? Skulle gå över idag. Kan ej logga in på divide länge. Kontot är nedstängt. Hur är det för er?
Ser inget hos pjum
Jag kommer in på mitt Divide? Och inte hört något om Pjum ska ta över?
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Jag kommer in på mitt Divide? Och inte hört något om Pjum ska ta över?
Såhär fick jag:


”Hej,
Från och med 6 oktober kommer Divides kundportfölj att tas över av en annan svensk långivare - Pjum. Pjum är en del av konsumentkreditinstitutet BANQ AB och erbjuder olika typer av privatlån, som exempelvis löneförskott, till mycket förmånliga villkor. Som kund hos Divide behöver du inte göra någonting alls, utan allt sköts automatiskt. I början av september kommer Pjum att kontakta dig och beskriva sin verksamhet närmare samt vilka villkor och erbjudanden de har. Vill du veta mer om Pjum redan idag, så kan du gå in på www.pjum.com
Kom ihåg att du som kund hos Divide alltid har möjlighet att betala av hela din skuld i förtid.
Hälsningar, Divide AB (publ)”
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Och idag när jag loggar in står det

”Ditt kreditavtalet är uppsagt med anledning av utebliven betalning. Din skuld hanteras av extern part eller kronofogdsmyndigheten som ansvarar för att driva ärrendet vidare. Du är inte längre kund hos oss och vi hänvisar i första hand till Kronofogdemyndigheten”
Det skulle gå över till pjum idag, så utgår från att det har gjort det. Någon som fått samma?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp