• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nya ränteuppgifter efter slutskattebesked

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Jag fick på Kivra idag att entercard lämnat in fel ränteuppgifter och ändrat från 9000 kr nåt till 0kr
Dock har jag redan deklarerat..fått slutskattebesked och KFM har tagit utbetalningen.
Måste jag ändå deklarera på nytt? Eller vad händer om jag bara struntar i det? Verkar ju bara finnas omprövning som alternativ, eftersom jag redan deklarerat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 687
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
Enklast är att deklarera om.

Men vad är det rätta? 0 eller 9000?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 687
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
Du ligger ju på gränsen att åka på en kvarskatt på grund av det där..
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Enklast är att deklarera om.

Men vad är det rätta? 0 eller 9000?
Hur deklarerar jag om? Det syns inget nytt på Skatteverket
Antar de borde varit inkasso som skulle rapporterat räntan och inte entercard, den ligger ju hos kfm med inkasso som sökande? Men var ju inget jag tänkte på när jag deklarerade i mars
Borde väl inte bli kvarskatt, fick tillbaka 37000 som KFM tog
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 800
Poäng
1 277
Hur deklarerar jag om? Det syns inget nytt på Skatteverket
Antar de borde varit inkasso som skulle rapporterat räntan och inte entercard, den ligger ju hos kfm med inkasso som sökande? Men var ju inget jag tänkte på när jag deklarerade i mars
Borde väl inte bli kvarskatt, fick tillbaka 37000 som KFM tog
Om du fick tillbaka för mycket är det kvarskatt som väntar.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
När jag söker på det då står de att man bara kan lämna in omprövning och det i upp till tre år efter. och Att även Skatteverket själva kan göra detta?

vill ju göra rätt…men vet ju inte vad jag ska göra…typiskt entercard lämnar in fel uppgifter!! Visst mitt ansvar…men tänkte ju jag haft lån där och de då var rätt från deras sida

Flera andra inkasson har ju inte ens lämnat in ränteuppgifter som jag inte heller brydde mig om att få fram/fylla i.
Blir ju nojjig att jag nu ska få betala tillbaka en massa…för antar kfm inte lär kunna ge tillbaka heller då de redan fördelat till skulder?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 687
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
6 år kan man göra det.
Du kan göra det själv genom att ändra uppgifter i deklarationen, bara lämna in den på nytt.

Jag skulle dock kontakta entercard och fråga vilken av uppgifterna som egentligen stämmer.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
6 år kan man göra det.
Du kan göra det själv genom att ändra uppgifter i deklarationen, bara lämna in den på nytt.

Jag skulle dock kontakta entercard och fråga vilken av uppgifterna som egentligen stämmer.
Yes, får börja i den änden, tack
 

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Jag fick på Kivra idag att entercard lämnat in fel ränteuppgifter och ändrat från 9000 kr nåt till 0kr
Dock har jag redan deklarerat..fått slutskattebesked och KFM har tagit utbetalningen.
Måste jag ändå deklarera på nytt? Eller vad händer om jag bara struntar i det? Verkar ju bara finnas omprövning som alternativ, eftersom jag redan deklarerat?
Jag fick samma! Har haft löneutmätning i nästan 3 år och räntorna har legat på 28000kr varje år så varför är det plötsligt 0kr! Tänkte att det hade att göra med att jag har inledande skuldsanering. Har du deklarerat på nytt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp