• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Någon som fått avbetalningsplan med vivus? Kan ej betala tillbaka 54k

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
404
Poäng
557
Nån som vet säkert att Vivus skickar till inkasso först eller kfm direkt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Mig hotade de med kf om jag inte betalade 10 k omgående. Var så rädd att skulden skulle gå till Kf så hade jag haft 10 k hade jag betalat men jag hade inte det. Jag frågade flera ggr Är ni säkra på att ni kommer skicka till Kf och inte till inkasso. Och de sa Ja vi skickar till Kf.
Okej då får det bli så sa jag för jag hade inget val. Så gick skulden till Gothia! Det är var ca 3 år sedan.
De bara hotar med Kf.
Släpp skiten.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
404
Poäng
557
Mig hotade de med kf om jag inte betalade 10 k omgående. Var så rädd att skulden skulle gå till Kf så hade jag haft 10 k hade jag betalat men jag hade inte det. Jag frågade flera ggr Är ni säkra på att ni kommer skicka till Kf och inte till inkasso. Och de sa Ja vi skickar till Kf.
Okej då får det bli så sa jag för jag hade inget val. Så gick skulden till Gothia! Det är var ca 3 år sedan.
De bara hotar med Kf.
Släpp skiten.

Tack för svar!
En bekant som frågade mig hur det var när jag släppte men var ju så många år sedan så ville kolla hur det var nu...
Efter hur lång tid hamnade dr hos Gothia?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 725
Mottagna reaktioner
7 115
Poäng
4 807
Tack för svar!
En bekant som frågade mig hur det var när jag släppte men var ju så många år sedan så ville kolla hur det var nu...
Efter hur lång tid hamnade dr hos Gothia?
Från att jag sa att de får väl skicka till Kf, jag kan inte betala 10 k, så tog det ca 10 dagar. Jag tror att jag slutade betala förlängningsavgiften ca 3 månader innan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp