• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När uppdatering uc betyg

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
348
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Hej när ändras uc betyget på min vi och Kreddy har en ff som försvann och en som blev äldre än 5 månader hade vart trevligt att veta vad betyget hamnade på hade innan detta 6,2
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Juan

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Hej när ändras uc betyget på min vi och Kreddy har en ff som försvann och en som blev äldre än 5 månader hade vart trevligt att veta vad betyget hamnade på hade innan detta 6,2
Brukar uc betyget gå ner när en ff är 5månder gammal
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 889
Mottagna reaktioner
1 656
Poäng
1 117
Hur ny en UC FF är påverkar inte själva betyget speciellt mycket. Man brukar dock få lite bättre efter den är 6 månader gammal ibland, och när den försvinner.

Däremot så väger en ny UC väldigt mycket i automatiska processer. Söker man ett större lån någonstans efter en UC hos Lendo som är 2 månader gammal är det oftast automatiskt avslag även om det inte visas upp i betyget.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Hur ny en UC FF är påverkar inte själva betyget speciellt mycket. Man brukar dock få lite bättre efter den är 6 månader gammal ibland, och när den försvinner.

Jaså? Jag har en från april 2024 och en från december 2023. Jag har i skrivande stund 0,1 i betyg. Hur mycket bättre blir mitt betyg när den från december blir sex månader gammal?

Det kanske är så att du inte vet hur detta fungerar, utan bara gissar? Varför gör du det?
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
348
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
så om jag vill söka lån så ska jag göra det efter den 20e för då har min UC uppdaterasts för att en anmärkning försvann den 11
 

Perrrr

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Min uppfattning är att det uppdateras i mitten på månaden!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp