• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

MyMoney billån

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Hej. Någon som har erfarenhet av att låna av MyMoney för att köpa bil?
Mitt uc betyg är inte det bästa för att eventuellt bli beviljad lån, men med billån tar dom ju bilen i säkerhet. Är det lätt eller svårt att få lån? Min bil har rasat och behöver en bil för att ta mig till jobbet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Det är blancolån dom erbjuder, men kallar det billån.
Sett flera gånger att folk tagit "topplån" på bilföretag hos mymoney.
Jag vet inte hur folks kreditbetyg sett ut men känner till något fall där jag verkligen inte kan förstå hur en bank kan tycka att kalkylen går ihop
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Det är blancolån dom erbjuder, men kallar det billån.
Sett flera gånger att folk tagit "topplån" på bilföretag hos mymoney.
Jag vet inte hur folks kreditbetyg sett ut men känner till något fall där jag verkligen inte kan förstå hur en bank kan tycka att kalkylen går ihop
När jag tog dessa så kategoriserade dessa mitt bil lån till kontokredit där mitt kreditbetyg var skit i flera år pga det. Så om du ansöker via dom dubbelkolla så det inte registreras som en kredit.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Någon som vet om mymoney är lätta att få billån beviljat, ett lägre belopp ca 60 000 kr.

har 700 blancolån
430 inkomst

inga anmärkningar eller förfrågningar
Förhoppningsvis är dom ansvarsfull i sin kreditgivning och ger inte lån när saker är tveksamma
 

johannsson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Mars 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej har en fråga, har lån på cirka 60tkr, inkomst på 285tkr, uc på 11. Vad tror ni om billån på cirka 120tkr kommer de bevilja ? Har tidigarw haft hos mymoney och löst lånet skött betalningarna.

Får även uppdaterad inkomst nu i april den kommer vara 352tkr. Tacksam för svar mvh
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Hej har en fråga, har lån på cirka 60tkr, inkomst på 285tkr, uc på 11. Vad tror ni om billån på cirka 120tkr kommer de bevilja ? Har tidigarw haft hos mymoney och löst lånet skött betalningarna.

Får även uppdaterad inkomst nu i april den kommer vara 352tkr. Tacksam för svar mvh
Om du väntar tills inkomst är uppdaterad och sett till inkomst och befintlig skuld så bör du rimligen kunna få ett billån. Men du har ett uselt betyg, vad beror det på? Det blir inte uselt utan anledning och den anledningen kan vara ett hinder för dig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Du är alltid väldigt dryg när du kommenterar andras inlägg. Du tror att du kan allt, trycker ner folk jämnt, men ändå är du här på forumet, med andra skuldsatta människor. Ditt sätt hur du svarar till människor är väldigt oschysst, för att du tror att du är bättre än alla andra. ”Förhoppningsvis är de ansvarsfull i sin kreditgivning…” - det är ett klassiskt exempel på vilken skitstövel du är.
Tack för ditt engagemang, att registrera sig om medlem för att hacka på någon var en ny grej.
Det samlade intrycket av dig än så länge är inget vidare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp