• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mer skit än vanlig skit!

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Ja namnet var oslagbart och det har hängt med lite genom åren trots att det blev universitetsstatus, sånt trams. Ett redigt Lingoninstitut är vad det är hehe.
Det finns mycket flumkurser på sommarmånaderna att läsa och givetvis också bra kurser. Om jag inte är helt fel ute kan du läsa 15 poäng under sommarmånaderna för att maxa CSN studiemedel. Normalt är väl två kurser då, vardera 7,5 poäng och halvfart.
Tack för den infon.
Trodde det bara räckte med en kurs på halvfart 3 veckor sammanhängande men då kanske jag har fel då. Hur många veckor räknar man med att ”sommaren” är för studenter? Alltså då man inte får CSN.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Känner igen mig som tusan alltså! Usch så hemskt! Jag har skrapat ihop några kronor för att överleva genom försäljning av möbler och hade kunnat ge dig iaf 100kr att köpa något att äta för? Vill dock inte swisha med tanke på identitet men om det finns annan möjlighet kanske? Vart bor du?
Göteborg.
Sålt allt jag äger för ett bra tag sen. Har inte ens dator kvar till studierna. Suck alltså.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Tack för den infon.
Trodde det bara räckte med en kurs på halvfart 3 veckor sammanhängande men då kanske jag har fel då. Hur många veckor räknar man med att ”sommaren” är för studenter? Alltså då man inte får CSN.
10 veckor.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Inte bra med ny skuld om du skall söka skuldsanering igen snart.
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Inte bra med ny skuld om du skall söka skuldsanering igen snart.
Det går att bara söka bidragsdelen om man så vill. Men gäller inga nya lån även csn-lån inför skuldsanering? Låter märkligt tycker jag, Det är ju inget klassiskt lån och du blir inte av med csnlån om du har en skuldsanering.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Det går att bara söka bidragsdelen om man så vill. Men gäller inga nya lån även csn-lån inför skuldsanering? Låter märkligt tycker jag, Det är ju inget klassiskt lån och du blir inte av med csnlån om du har en skuldsanering.
@Lasseman vad tror du om det jag skrev? En skuldsättning med CSN kan väl påverka ett beslut om skuldsanering?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Vet inte om jag förstår frågan. Csnlånet ingår som regel inte i skuldsaneringen
Förlåt, TS sökte skuldsanering och fick avslag, och folk rekommenderar han att söka utbildningar men om väljer att ta ut CSN lån i samband med utbildningarna så kan väl det ha en negativ inverkan i en ny skuldsaneringsansökan?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Förlåt, TS sökte skuldsanering och fick avslag, och folk rekommenderar han att söka utbildningar men om väljer att ta ut CSN lån i samband med utbildningarna så kan väl det ha en negativ inverkan i en ny skuldsaneringsansökan?
Det tror jag inte, möjligen om man lämnar felaktiga uppgifter så man ställer till med ett återkrav
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp