• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mejl fr Dun & Bradstreet om ändringar i kreditprofil?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Hej, har ngn annan fått mejl från Dun & Bradstreet?
Fick detta:

"En förändring har skett i din kreditprofil​

Hej!
Vi har precis registrerat en förändring i uppgifter gällande din person eller din ekonomi.
Om du vill ha mer exakt information om denna händelse och bli fortsatt notifierad om framtida händelser så skaffa tjänsten Min Bevakning redan idag."

Jag har inte deklarerat än, så jag undrar vad det är för ändring eller är det bara reklam de gör för deras tjänst Min bevkaning?
Har inga nya tagna ff på mig, ny inkomst har ännu inte registrerats (har inte deklarerat ens).

Vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Jag har inte fått och jag betalar för min bevakning. Har heller inte deklarerat än. Så de känns som de kanske är nå ful reklam så man ska betala för och se vad som hänt?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Jag har inte fått och jag betalar för min bevakning. Har heller inte deklarerat än. Så de känns som de kanske är nå ful reklam så man ska betala för och se vad som hänt?
Ja det är fult om de luras!
Kommer inte betala för MIn bevakning, inte en chans att jag lägger pengar på det!
Men tänker nu om det skulle vara att ngn sökt lån i mitt namn? Då borde väl jag i så fall fått på Kivra om att kreditupplysning tagits?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Ja det är fult om de luras!
Kommer inte betala för MIn bevakning, inte en chans att jag lägger pengar på det!
Men tänker nu om det skulle vara att ngn sökt lån i mitt namn? Då borde väl jag i så fall fått på Kivra om att kreditupplysning tagits?
Ja de borde du få, men den brukar komma dagen efter isåfall. Om du fått Mail idag så kommer de nog på kivra i morgon.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Gå in på minupplysning.se och logga in dig ! Sen under förändringar som skett :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Gå in på minupplysning.se och logga in dig ! Sen under förändringar som skett :)
Var det första jag gjorde, loggade in men såg inget.
Loggade in nu igen när jag såg din kommentar men hittar inte Förändringar som skett.
Hittar bara Mina upplysningskopior
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Ja de borde du få, men den brukar komma dagen efter isåfall. Om du fått Mail idag så kommer de nog på kivra i morgon.
Få kolla imorgon! Har aldrig nånsin fått ett sånt mejl.
Brukar få fr Uc men där är de tydliga att mejlet handlar om deras tjänst de vill man ska börja prenumerera på.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Var det första jag gjorde, loggade in men såg inget.
Loggade in nu igen när jag såg din kommentar men hittar inte Förändringar som skett.
Hittar bara Mina upplysningskopior
Förändringar ligger rätt så långt ner om man inte minns helt fel ! Där ska alla förändringar stå med
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Förändringar ligger rätt så långt ner om man inte minns helt fel ! Där ska alla förändringar stå med
Prenumerera du på min upplysning? Tänker om det är därför du ser Förändringar? För jag ser det inte
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp