• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Medlemslån, höja befintligt lån eller Lendo?

Kakankarin

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Alla var över 10% och det är inte aktuellt, flera över 12%. Så jag gjorde precis som jag brukar att jag lät mig själv bli stressad och bad om ett medlemslån på SEB för 50000 för att kunna lösa krediterna plus lite av lånet. Men sen fick jag inte svar direkt och då bad jag Lendo testa med 50000. Då fick jag ett förslag av Collector med ränta 8,7% som nu är beviljat. Spännande att se om SEB också blir beviljat haha.

Längtar efter att avsluta krediter och skärpa mig. Har pratat med Klarna om att minska köputrymmet men det går inte så jag måste bryta helt, säkert bäst. Önskar att jag kunde minska kreditgränsen på ICA-kortet till 5000 för då skulle jag kunna betala tillbaka nästa månad, men det verkar inte finnas kort med så låga krediter.
Jag har fått sänka min kredit på mitt seb kort till 5000. Först ville dom inte blev runtskickad till flera på kundtjänst innan nån sa att dett kunde man visst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
2
Poäng
32
Tror ni det är någon ide att söka om samlingslån med mina förutsättningar:

Blanco: 680 000 fördelat på 3 kreditgivare
Inkomst: 420 000 (men syns inte på UC ännu, endast 360 000kr
2 förfrågningar

jag hade behövt samla utanför UC skulder på ca 100 000 kr

är det någon som har erfarenhet av Svea skuldfinansiering ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp