• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lurade till sig miljonlån – har lämnat landet

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
Det här fallet är något speciellt då man förfalskat löneuppgifter via Skatteverket, dvs UC har fått information från Skatteverket att X har 1 miljon i inkomst 2021.

Mycket enkelt att kontrollera med kontoutdrag. Bankerna som nämns i artikeln är inte de vanligaste, tex är inte Collector med. Så min gissning är att vissa banker är medvetna om detta problem redan.
Ja de som kör tink/kreditz har väl sett detta sedan länge.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 691
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Det här fallet är något speciellt då man förfalskat löneuppgifter via Skatteverket, dvs UC har fått information från Skatteverket att X har 1 miljon i inkomst 2021.

Mycket enkelt att kontrollera med kontoutdrag. Bankerna som nämns i artikeln är inte de vanligaste, tex är inte Collector med. Så min gissning är att vissa banker är medvetna om detta problem redan.

Ja det var ju att ta ett steg längre..

Närmaste jag sett är en som fått beviljade krediter baserat på efter/schönstaxering från skatteverket.. han få krediterna innan skattekontona nådde kfm
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp