• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Leasing med dålig kreditvärdighet

nyfiken11

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Januari 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!

Undrar om någon med mindre god eller till och med dåligt uc omdöme fått igenom leasing på senaste tiden? Om så är fallet, var det Santander eller DNB?
Läst att vw finans är rätt snälla men de har inte så bra erbjudanden, inte som jag kan hitta i alla fall.
Sen läste jag någon tråd som jag inte längre kan hitta som jag tror handlar om någon förändring i bedömning vad gäller kreditvärdighet- något som hände typ 27 november? Var det åt det positiva hållet eller? Om det nu stämmer det vill säga.
Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

michaelmyers

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 November 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Har inga erfarenheter men jag funderar själv på att byta till en bil som är billigare, leasing. Med medioker kreditvärdighet så är också intresserad av frågan.
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag fick leasa via Volvia februari 23. Hade 4 anmärkningar vid det tillfället. Det var inga problem
 

michaelmyers

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 November 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag fick leasa via Volvia februari 23. Hade 4 anmärkningar vid det tillfället. Det var inga problem
Vet du vad de kollar exakt? Har idag leasing men fått sämre kreditvärdighet och fler privatlån sen jag skaffade leasingen några år sen. Vore bra veta lite så man inte blir nekad..
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Vet du vad de kollar exakt? Har idag leasing men fått sämre kreditvärdighet och fler privatlån sen jag skaffade leasingen några år sen. Vore bra veta lite så man inte blir nekad..
Olika från bolag till bolag men skuldsaldo och för många Förfrågningar i närtid är inte bra.
 

michaelmyers

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 November 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Olika från bolag till bolag men skuldsaldo och för många Förfrågningar i närtid är inte bra.
Min kreditvärdighet på Kreddy är numera på "Bra" trots att jag har mycket privatlån, förra året var den på dålig vilket antagligen har att göra med att jag tog många UC då.

Min nuvarande leasing är 3 mån uppsägning så vill ju helst inte betala dubbelt eller säga upp den och sen om 3 månader prova ny leasing och nekas då jag behöver bil. :D
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Min kreditvärdighet på Kreddy är numera på "Bra" trots att jag har mycket privatlån, förra året var den på dålig vilket antagligen har att göra med att jag tog många UC då.

Min nuvarande leasing är 3 mån uppsägning så vill ju helst inte betala dubbelt eller säga upp den och sen om 3 månader prova ny leasing och nekas då jag behöver bil. :D
Men du behöver inte betala dubbelt, bara säga att den nya leasingen skall börja gälla om 3månader så vet du om du får eller ej…:)
 

michaelmyers

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 November 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Men du behöver inte betala dubbelt, bara säga att den nya leasingen skall börja gälla om 3månader så vet du om du får eller ej…:)
Ok så man kan be om en leasing och de gör kreditcheck och om godkänd så kan man starta om 3 mån? Låter ju bra isåfall!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp