• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning när ?

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
@Lasseman vet du om det gör någon skillnad på handläggningstiden för löneutmätning om det är första gången det är aktuellt eller om man tidigare haft det/alt skulder hos kfm?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 552
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
@Lasseman vet du om det gör någon skillnad på handläggningstiden för löneutmätning om det är första gången det är aktuellt eller om man tidigare haft det/alt skulder hos kfm?

Inget särskilt för löneutmätning kanske men de som har skuld för första gången prioriteras
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Vet inte om detta hjälper men jag släppte allt i oktober, fick första delgivning i slutet på januari. Jag skrev på direkt och efter det trillade massor av delgivningar in. Min löneutmätning kommer starta nu i slutet på maj.
 

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Vet inte om detta hjälper men jag släppte allt i oktober, fick första delgivning i slutet på januari. Jag skrev på direkt och efter det trillade massor av delgivningar in. Min löneutmätning kommer starta nu i slutet på maj.
Tråkigt att höra! :( Men tack för att du delar med dig! Det är uppskattat. Är det första gången du gången du har skulder hos kfm? Tänker på svaret ovan att första gången prioriteras man.

Hade du någon skuld hos inkasso då du släppte allt?
 

TheNiceGuy

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Släppte också mitt i oktober. Första ”sista dag att betala” från verkställighet runt 15 mars. Fortfarande inte hört något sedan dess.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Tråkigt att höra! :( Men tack för att du delar med dig! Det är uppskattat. Är det första gången du gången du har skulder hos kfm? Tänker på svaret ovan att första gången prioriteras man.

Hade du någon skuld hos inkasso då du släppte allt?
Det är första gången hos kfm. Hade inga skulder på inkasso när jag släppte
 

PK 84

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Släppte också mitt i oktober. Första ”sista dag att betala” från verkställighet runt 15 mars. Fortfarande inte hört något sedan dess.
Var det första gången för dig hos kfm? Hade du några skulder hos inkasso innan?
 

Abramo

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kanske inte är svar på din fråga men jag släppte allt i oktober, fick min första delgivning från kfm i januari och väntar på att löneutmätningen ska börja. Hoppas på att få behålla aprillönen
Hej
Jag är i samma situation som du! Jag undrar om löneutmätningen har dragit i gång för dig än ?
jag har skickat in inkomst och uppgifter den 26 april digitalt men har inte hört något än!
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Hej
Jag är i samma situation som du! Jag undrar om löneutmätningen har dragit i gång för dig än ?
jag har skickat in inkomst och uppgifter den 26 april digitalt men har inte hört något än!
Hej. Jag fick inkomst att redovisa den 23 april och den skickade jag in 2 maj. Samma dag fick jag beslut om löneutmätning, de var jäkligt snabba. Så min utmätning kommer börja nu i slutet på maj.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp