• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån Nordea

Dorta41

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 April 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej !
Jag undrar om det finns någon på forumet som kan tipsa mig om det är värt att testa.

min situation har blivit en ond cirkel, jag behöver ett konsolideringslån på ca 150 000 kr men mina villkor är inte bra. Jag har bott i Sverige i två år, skulderna uppstod på grund av spel, som jag slutade den 6 mars, jag gjorde SpelPaus, så mitt konto har många transaktioner i spelet, uc 24.3 och mycket förfrågningar, inkomster för 2021 - 124 000, 2022 - 240000 kr, inklusive För närvarande tjänar jag 28-30 000 efter skatt /per månad och nästa månad kommer det att öka till + ca 3 000. Jag undrar om det är vettigt att boka tid hos banken där jag har ett konto för att prata om ett lån? Jag letar efter vilken lösning som helst, de totala avbetalningarna (från 2 000 till 4 000 vardera) har börjat överväldiga mig. Är det värt att prova?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dorta41

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 April 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har också två aktiva UC-lån till ett totalt belopp av 22 500
 

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Du har ändå en ganska bra lön och "bara" skulder på 172 500?
Vad är det för lån du har och till vilka räntor?
Har du funderat på att jämka så att du får ut lite mer varje månad och därmed klara det?
 

Dorta41

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 April 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du har ändå en ganska bra lön och "bara" skulder på 172 500?
Vad är det för lån du har och till vilka räntor?
Har du funderat på att jämka så att du får ut lite mer varje månad och därmed klara det?
Jg har kredit på Ikea och Qliro faktura men tänkte för att betala hela qliro, kanske min UC blir lite bättre.
Den resten är:
saldo- 5210 kr - 39.5
lumify - 24000 sek - 43.5
Alektum inkasso- 36000
Svea banken (inkasso) - 23 000 - 4000 - per månad
Loanstep - 8770 kr - 470 kr per månad
Ikea - 12600 - 498 kr per månad
Qliro- 4911 - 250 per månad
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Har du provat ansöka lån via någon låneförmedlare?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
D
Yes, Tyvärr avslogs det, jag har många ff tror att det är problem, därför jag tänkte individual prata med nordea
Du kan göra ett försök men jag tror att det blir svårt om du inte ens får en enda erbjudande via lånförmedlare.
Det kan vara som du säger pga många ff. Hur många har du? Min tips är att du avvaktar till se går ut. Om du har tagit ff nyligen så vänta 1 år innan du ansöker lån igen.
Då hinner också ditt nya län synas när du deklarerar nästa år. Hur mycket inkomst har du deklarerat förra året?

Jag råder dig att att ha tålamod och vänta. Du har bra inkomst och skulder som du borde klara av att betala tills du får får samlingslån. Det kanske ser som mycket skulder för dig just nu men tro mig du klarar av det bara du har tålamod och inte gör fel.
Jag pratar av mina erfarenheter. Bra steg att du tog spelpaus. Men man kan komma runt det. Om du har problem med spel så sök hjälp nu innan det är försent. Det är inte skummig att föra det. Vad än du gör spela inte. Du kan klara det!

Ett tips kan vara att du jämkar. Då får du lite extra pengar i lön efter skatt. Med de pengar kan du betala ner skulder. Ha bara tålamod och du klarar det här utan problem!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp