• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditupplysning optiker

Nyatagfrån2023

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Någon som vet om man kan ansöka innan man går till butiken, så man slipper skämmas? Har bra betyg på Creditsafe och Dun & Bradstreet (sämst på UC). Jag skulle vilja ha prenumeration på två glasögon under två års tid. Funderar på Synsam eller Synoptik.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 582
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Någon som vet om man kan ansöka innan man går till butiken, så man slipper skämmas? Har bra betyg på Creditsafe och Dun & Bradstreet (sämst på UC). Jag skulle vilja ha prenumeration på två glasögon under två års tid. Funderar på Synsam eller Synoptik.
Hoppas ngn vet, för som du säger, har inte vågat gå till optikern just för att det kan bli pinsamt på plats.
Sist gjorde jag bara synundersökning och beställde sen glasögon utomlands när vi var på semester. Men så går det inte att göra om du vill prenumerera.
 

shoppoholic

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
22 Mars 2023
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Någon som vet om man kan ansöka innan man går till butiken, så man slipper skämmas? Har bra betyg på Creditsafe och Dun & Bradstreet (sämst på UC). Jag skulle vilja ha prenumeration på två glasögon under två års tid. Funderar på Synsam eller Synoptik.
Du kan fylla i ansökan direkt i butiken eller hemma, men i mitt fall så lämnade jag in blanketten i butiken och i samband med det gjordes en kreditupplysning. Så jag är till 99 % att såvida du köper glasögon i butik så görs kreditupplysningen i butiken.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Har inte sett den, men så snällt, även om man är anonym kan det vara skitjobbigt att ringa sådana samtal...
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Synsam använder Svea finans. Jag ringde och frågade Svea om dom skulle godkänna ett abonnemang, men dom kunde inte ge besked förrän Synsam skickade förfrågan. Det var mina 2 anmärkningar som ställde till det, svarade dom tjejen på Synsam (som dessutom är min dotter;) Det är väldigt många som nekas abonnemang fick jag veta.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Jag blev också nekad abonnemang på Synsam för ett drygt år sen. Visst, högt belånad men endast lån på UC och inga anmärkningar eller nåt sånt heller.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp