• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditkort med låga krav

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
När jag satt i skiten tog jag ut kontanter med kreditkortet, satte in den på mitt konto så jag kunde betala kreditkortsräkningen bla. Allt handlar inte om spel!
Har också gjort det men nu använder jag Betaloo så jag lsipper ta ut och sen leta efter insättningsautomat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
69
Poäng
196
Jag har fått kreditkort via Kortio.se
Blev nekad men sen mejlade de mig om att jag kunde få 5000 kr hos Collector Easy Card, fick kortet och senare har jag höjt till 10 000 kr

Men du skrev att du är bränd hos Collector så jag vet inte.
Vad är kortio? Kan man söka via dem?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Vad är kortio? Kan man söka via dem?
De förmedlar kreditkort, man fyller i/svarar på lite frågor och sen är tanken att de ska föreslå ett kort som passar. Jag personligen tyckte det var lite si och så men fördelen är att de bara tar en Uc och provar mot några olika kort, som jag minns det som.
Var otroligt glad och tacksam när jag fick kortet fr Collector.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Jag ansökte hos Carpay om en kredit på 20.000 kr igår och fick avslag.
Då ringde jag dit och fick prata med en supertrevlig kille på kreditavdelningen. Jag frågade vad det berodde på att jag blivit nekad (kan vara bra att veta) och då sa han att jag ökat mina krediter kraftigt på sista tiden och då förklarade jag att jag tyvärr åkte på en stor restskatt som jag var tvungen att avhjälpa med 2 lån. Han tyckte det var en godtagbar förklaring och sa "ja men då godkänner jag din ansökan". Vilket fantastiskt bemötande jag fick där jag fick förklara min situation. Är så tacksam för detta blev min sista trygghet.
Nu ska krediterna jobbas ner efter årsskiftet. Jag har sökt flera remote-jobb som kan utföras på fritiden i hemmet så jag hoppas att jag till slut får napp. Att jobba extra är min enda möjlighet att ta mig ur mina skulder inom rimlig tid. Fick ett extrajobb som sekreterare i en förening vilket inbringar 8000 kr/år. Många bäckar små...jag jobbar på!
Vad jag vill säga är att det kan vara värt att ringa dessa trevliga människor på Carpay. Jag lovar att de lyssnar.
Sist men inte minst ett tack till forumets medlemmar som tar sig tid och tipsa när jag ställde frågan!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Jag ansökte hos Carpay om en kredit på 20.000 kr igår och fick avslag.
Då ringde jag dit och fick prata med en supertrevlig kille på kreditavdelningen. Jag frågade vad det berodde på att jag blivit nekad (kan vara bra att veta) och då sa han att jag ökat mina krediter kraftigt på sista tiden och då förklarade jag att jag tyvärr åkte på en stor restskatt som jag var tvungen att avhjälpa med 2 lån. Han tyckte det var en godtagbar förklaring och sa "ja men då godkänner jag din ansökan". Vilket fantastiskt bemötande jag fick där jag fick förklara min situation. Är så tacksam för detta blev min sista trygghet.
Nu ska krediterna jobbas ner efter årsskiftet. Jag har sökt flera remote-jobb som kan utföras på fritiden i hemmet så jag hoppas att jag till slut får napp. Att jobba extra är min enda möjlighet att ta mig ur mina skulder inom rimlig tid. Fick ett extrajobb som sekreterare i en förening vilket inbringar 8000 kr/år. Många bäckar små...jag jobbar på!
Vad jag vill säga är att det kan vara värt att ringa dessa trevliga människor på Carpay. Jag lovar att de lyssnar.
Sist men inte minst ett tack till forumets medlemmar som tar sig tid och tipsa när jag ställde frågan!
Härligt att det löste sig och du verkar ha en bra plan framåt. Extrajobb är guld värt, det har jag haft i några år och det hade aldrig gått utan det.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
OKQ8, Coop, Nordea Gold.
coop fick jag 50k och har fått erbjudande av dom under 2 års tid och är idag 90k gräns.

Har bara Nordea och Coop kvar, delvis pga Nordea är ”gratis” som bankkund och Coop pga jag handlar där så får bonus.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196

Microupplysning​

Som du säkert hör på namnet så finns det en ledtråd kring vad microupplysning innebär; det är helt enkelt en mindre omfattande kreditupplysning. Oftast så görs endast en microupplysning på dig när det handlar om till exempel fakturaköp eller diverse avbetalningsplaner. När det görs en microupplysning på dig så registreras inte alla dina personliga uppgifter, utan enbart ett fåtal såsom ditt namn, din adress, eventuella betalningsanmärkningar och skuldsaldo hos Kronofogden. Fördelen med microupplysningar är också att dessa inte registreras och påverkar i sin tur inte din kreditvärdighet ifall det skulle göras ett flertal sådana upplysningar under en kort tid.



Personupplysning​

En personupplysning är betydligt mer omfattande än en microupplysning och görs oftast vid ansökningar av kreditkort och olika lån såsom privatlån och bolån. Namn, adress, eventuella betalningsanmärkningar, ditt skuldsaldo, dina inkomstuppgifter, äktenskapsförord, fastighetsinnehav, aktiva krediter och kreditförfrågningar kommer att kontrolleras och registreras vid en personupplysning. Det är en kreditupplysning som registreras och kan därmed påverka din kreditvärdighet och ditt kreditbetyg – särskilt om det görs många personupplysningar på dig under en kortare period.
En mikro påverkar, en ff registreras fortfarande. Fick lära mig det hårda vägen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp